Documentele care vor expira peste 90 de zile. Cine trebuie să le schimbe în această perioadă
Odată cu ridicarea stării de alertă, numeroase documente vor expira în următoarele 90 de zile. MAI a anunțat că este vorba despre documentele care au avut valabilitate prelungită, ca urmare a stării de alertă.
Începând din seara aceasta, de la ora 00:00, România va ieși din starea de alertă. Conform Hotărârii Guvernamentale nr. 171 din 3 februarie 2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
Conform documentului guvernamental, restricțiile vor fi eliminate, inclusiv purtarea măștii în spațiile închise. În plus, documentele a căror valabilitate a fost prelungită, ca urmare a stării de alertă, vor mai fi valabile doar 90 de zile. Termenul de expirare al acestora va fi calculat începând cu data de mâine.
CITEȘTE ȘI: Autoritățile au făcut anunțul! Se aplică din această noapte, de la ora 00:00
Structurile MAI care se ocupă de emiterea documentelor respective vor găsi o modalitate prin care să evite aglomerările de la ghișee. Cetățenii vor fi anunțați cu privire la modul prin care se vor putea elibera documentele.
Restricțiile vor dispărea din noaptea aceasta
Din data de 09.03., odată cu ridicarea stării de alertă, vor dispărea restricțiile care au fost stabilite acum aproape doi ani. Restricțiile vor rămâne doar la nivel de recomandare, dat fiind numărul de cazuri care este, în continuare, mare.
Printre restricțiile care nu vor mai fi valabile se numără și purtarea măștii de protecție, în spațiile exterioare sau interioare. De asemenea, vor putea fi organizate evenimente, concerte și alte activități care presupun un număr mare de participanți.
„(…) la miezul nopţii, va expira starea de alertă în România. În privinţa situaţiilor privind formularul de localizare a pasagerului şi a certificatului verde, Ministerul Sănătăţii, în perioada imediat următoare, va clarifica reglementările privind cele două categorii de documente”, a adăugat ministrul.