Tragedia submersibilului Titan a ținut, în ultimele zile, prima pagină a presei internaționale. Din păcate, cei cinci pasageri aflați la bord și-au găsit sfârșitul pe fundul oceanului, iar noi detalii îngrijorătoare au ieșit la iveală. Carcasa submersibilului ce aparținea companiei OceanGate Expeditions ar fi fost expirată și cumpărată la reduceri.
După zile de incertitudine, cazul submersibilului Titan a fost rezolvat. Rămășițe ale aparatului au fost descoperite pe fundul oceanului. Se pare că pasagerii nu au avut nicio șansă, pierzându-și viața după ce Titan ar fi făcut implozie la 1.600 de metri de epava Titanicului.
Recent, un jurnalist a făcut o dezvăluire cutremurătoare. Potrivit acestuia, cei de la OceanGate ar fi folosit fibră de carbon de la Boeing, cumpărată la preț redus, pentru că depășise termenul de valabilitate pentru avioane.
Redactorul șef al Travel Weekly, Arnie Weissmann, căci despre el este vorba, spune că trebuia să se îmbarce pe Titan în luna mai, însă expediția a fost amânată din cauza vremii nefavorabile. Atunci, fondatorul OceanGate, Stockton Rush, i-ar fi dezvăluit că „a folosit fibra de carbon pentru fabricarea Titanului cumpărată la o reducere mare de la Boeing, deoarece materialul a depășit termenul de valabilitate pentru a fi folosit în avioane”, potrivit Insider.
Când a primit această informație, Arnie Weissmann și-a exprimat îngrijorarea și i-a spus lui Stockton Rush că are dubii în ceea ce privește siguranța sa la bordul submersibilului. Însă, fondatorul OceanGate i-a spus că nu are de ce să-i fie teamă pentru că termenele de valabilitate pentru fibra de carbon au fost stabilite „prea devreme”.
După acuzațiile făcute de redactorul șef al Travel Weekly, compania Boeing a reacționat și a dezmințit spusele lui Arnie Weissmann. Reprezentații acesteia au spus că „nu a găsit nicio înregistrare a vreunei vânzări de material compozit către OceanGate sau CEO-ul său”.
Reacția a fost privită cu scepticism de multă lume, mai ales că pe site-ul OceanGate se menționează că submersibilului a fost proiectat în colaborare cu Boeing. Chiar și așa, compania a negat orice implicare în proiectul Titan.
Reamintim că submersibilul Titan plecase într-o expediție de explorare a epavei vasului Titanic, însă a dispărut la scurt timp după ce a fost lansat în apă. La bordul acestuia se aflau cinci pasageri: Stockton Rush, miliardarul britanic Hamish Harding, expertul francez Paul-Henri Nargeolet, omul de afaceri pakistanez Shahzada Dawood și fiul său, Suleman.
Întreaga tragedie a fost pusă pe umerii fondatorului OceanGate, mulți susținând că acesta a fost atât de fascinat de proiect și își dorea atât de mult să reușească, încât a fost orbit și nu a mai luat în calcul riscurile reale.
„Era absolut convins că scufundarea este mai sigură decât să traversezi strada. În februarie, Stockton ne-a rugat pe mine și pe fiul meu să mergem cu el în scufundarea către Titanic, în mai.
Avea atât de multă pasiune pentru proiect încât a fost orbit de el. Nu s-a uitat la lucrurile pe care le-am văzut și pe care alții le-au considerau problematice pentru securitate, nu se potriveau narațiunii lui”, a declarat Jay Bloom, investitor și dezvoltator imobiliar în Las Vegas, care a renunțat în ultimul moment la expediție.
(VEZI ȘI: CAUZA TRAGEDIEI SUBMERSIBILULUI TITAN. CE AU DESCOPERIT AUTORITĂȚILE AMERICANE)