Detalii halucinante! Am aflat care este explicatia tragediei de pe Lacul Siutghiol, dintr-un raport strict secret!
Accidentul de elicopter din 15 decembrie, in urma caruia patru persoane si-au gasit sfarsitul in adancul Lacului Siutghiol, din Constanta, nu a avut drept cauza o defectiune tehnica a elicopterului. Acesta era aproape nou, nu se afla in dotarea SMURD de mult timp si era echipat conform tuturor standardelor internationale.
Nu au fost cauze tehnice
Expertii de la compania producatoare, Airbus Helicopter, au aratat si ei in concluziile raportului, ca “nu exista indicii care sa suspecteze vreo cauza tehnica generatoare sau contributoare la producerea accidentului”. Mai mult, toate persoanele implicate in autorizarea zborului au declarat ca la momentul decolarii, conditiile meteo erau bune, vizbilitatea excelenta, la peste 6 kilometri, iar autorizatia de zbor pentru elicopter era la zona de vizibilitate a solului, adica sub 3 kilometri altitudine. Expertii au mai constatat ca traseul aparatului nu includea survolarea Lacului Siutghiol.
Misterul prabusirii aparatului nu putea fi zdruncinat decat cu o ipoteza si ea iesita din comun, dar care este destul de plauzibila in situatia data. Informatia preluata de presa este insa strict secreta, pentru ca daca ar fi fost confirmata oficial ar pune intr-o lumina deosebit de proasta atata serviciul de urgenta SMURD, cat si pilotii civili, intrucat, in aceasta situatie, au fost incalcate regulamentele de zbor!
Joaca cu valurile
Mai exact, cei patru oameni ar fi murit, trecand peste incapacitatea colegilor din structurile de urgenta de a-i aduce la mal in timp util, dintr-o joaca. O joaca a pilotului Petre Catuneanu, pilot cu experienta, cu peste 2.000 de ore de zbor. Tocmai siguranta de sine la mansa ar fi determinat tragedia, sustin surse apropiate anchetatorilor. Mai exact, pilotul ar fi vrut sa-si distreze pasagerii, la iesirea din tura, si ar fi zburat special pe deasupra luciului apei, la joasa inaltime, “ca sa faca valuri”.
Cascadoria este cunoscuta de piloti, care provoaca adevarate vartejuri in apa, folosind forta elicelor care disloca aerul dimprejur, prin balansarea aparatului. Expertii cred ca pilotul s-a lasat cu elicopterul mult prea jos, iar elicea din spate a atins apa. In acel moment aparatul a fost tras in jos, de forta elicei, a valurilor facute, dar si a vidului creat prin indepartarea aerului. In acel moment, destinul celor patru oameni aflati in elicopter a fost pecetluit, pentru ca nimeni nu ar mai fi putut redresa aparatul de zbor.
Se lasa deseori aproape de sol
Viziunea investigatorilor asupra tragediei de la Siutghiol este intarita si cu dezvaluiri asupra obiceiurilor pilotului din timpul zborului, care era cunoscut de apropiati ca un um de omenie si un profesionist desavrasit .
O vecina a lui Catuneanu a povestit ca acesta obisnuia sa ii salute intr-un mod neobisnuit atunci cand avea drum deasupra casei sale, situate la iesirea din orasul Buzau. Pilotul se lasa foarte mult cu aparatul, aproape de sol, si le face acu mana vecinilor, in timp ce urentii de aer ravaseau gradinile cu zarzavaturi si flori.
CITESTE SI: Ultima ora! Elicopterul prabusit in lacul Siutghiol NU A AVUT….
(M.N.)