Trecute-s vremurile când Cristian Tudor Popescu conducea o Dacie veche pe care, plin de simţăminte, o poreclise ”Blanşeta”. Acum, CTP-ul are o Dacie nouă în curte, dar o ţine pentru ocazii speciale, pentru că piaţa o face cu maşina de serviciu, cu şofer.
Ca să mearga piaţa brici / Iau şoferul de servici
Dus de omul care conduce maşina ”de serviciu” de la Europa FM (post unde găzduieşte emisiunea ”Avocatul Diavolului) la Mega Image-ul din Băneasa, CTP a ieşit încărcat de cumpărături şi de nervi, cu aceeaşi atitudine de om chinit de viaţă cu care şi-a câştigat notorietatea. A trântit uşa din dreapta a Daciei şi a fost dus direct acasă, în zona Ion Mihalache din Bucureşti, unde îl aştepta nu doar frigiderul în care să-şi adăpostească bunătăţile, ci şi Sandero-ul nou-nouţ luat din banii de mogul şi botezat de jurnalist ”Săndica”.
De ce nu merge CTP cu Săndica la cumpărături nu v-am putea spune, posibil ca tehnologia prea nouă de care dispune noua generaţie de Dacia să nu fie pe placul romanticului tartor, care a mai avut două Dacii echipate cu mai puţine sisteme electronice înainte de Săndica. Povestea lor, mai jos.
Strămoşii Sănduţei: Blanşeta şi Rechinul
Până anii trecuţi, Cristian Tudor Popescu putea fi văzut în oraş cu Blanşeta, Dacia lui 1310 din care i s-au furat în decursul timpului mai multe lucruri decât se fură zilnic dintr-un hypermarket. Când Blanşeta şi-a dat obştescul sfârşit, ducându-se la cimitirul de maşini cu podeaua complet găurită ca-n desenele cu The Flinstones, CTP a luat a doua sa Dacia, pe care a botezat-o ”Rechinul Şoselelor”.
Într-un interviu acordat revistei Kamikaze în 2014, CTP povestea că şi-a luat ”Rechinul” în locul Blanşetei ”cu pile, de la Piteşti, de la însuşi directorul Dacia, Constantin Stroe”. Omul a avut o singură pretenţie: ca Rechinul să nu fi fost asamblat lunea, când muncitorii de la Dacia vin cu capul mare la muncă, depresaţi de ”alcoalele” din weekend.
Din păcate pentru CTP, însă, atât Rechinul cât şi noua Sănduţa au geamuri electrice. Şi spunem că din păcate pentru că, în acelaşi interviu, jurnalistul se declara foarte deranjat de această tehnologie: ”Mă deranjează geamurile electrice, mă stresează. Am pulsiuni de claustrofobie care alternează cu unele de agorafobie, iar scripeţii de la Dacia cu care dau geamul jos îmi dau o stare de linişte”. Îi rugăm pe această cale pe domnii de la Renault să-i facă marelui nostru jurnalist un jaf de maşină pe comandă, fără geamuri electrice, fără aerotermă, cu jicloare numai bune de suflat în ele şi, dacă se poate, şi fără frâne, pentru că probabil şi Crucişătorul Presei Româneşti ar fi de acord că aceasta are nevoie de o nouă generaţie.
Maria Apostol