Un kilogram de pâine fără gluten a atins un nou record în ceea ce privește prețul de la raft. Produsul a ajuns să coste cât 1 gram de aur, într-unul dintre cele mai populare centre comerciale de la noi din țară. Iată care este realul motiv pentru care s-a ajuns într-o asemenea situație.
Creșterea prețurilor produselor alimentare i-a afectat pe mulți cetățeni, de-a lungul ultimelor luni, iar diferențele de la un magazin, la altul sunt de-a dreptul incredibile. Două centre comerciale, care au un flux contant de clienți din Iași, au atras atenția, după ce același produs a ajuns să se vândă cu o diferență uriașă de preț.
Două magazine mari din Iași au scos la vânzare același produs importat din Germania, însă, la un preț extrem de diferit. Pâinea fără gluten despre care vorbim are 200 de grame și costă, într-unul dintre magazine 35 de lei, în timp ce în celălalt, produsul este scoas la vânzare pentru numai 13 lei.
În momentul în care au fost luați la bani mărunți, reprezentanții magazinelor nu au știut să ofere un răspuns clar la întrebarea de ce un kilogram de pâine ar putea ajunge să coste cât un gram de aur? Reprezentantul magazinului în care pâinea se vinde cel mai scump susține că de vină ar fi ingredientele, de fapt.
„Este scumpă, deoarece este fără gluten. Acesta este un produs importat din Germania. Probabil conține anumite ingrediente. Nu știu exact de ce este prețul acesta”, declară reprezentantul magazinului în care pâinea este mai scumpă.
Și reprezentantul magazinului în care pâinea fără gluten se vinde cu 13 lei a ținut să ofere un răspuns. Acesta susține că prețurile sunt setate de către cei care se ocupă de întregul lanț de magazine și că îi este imposibil să ofere o explicație clară.
„Prețurile le fixează cei din centrală, de la Achiziții. Noi o comercializăm de foarte mult timp. Nu putem ști exact de ce este așa de scumpă. Avem 15.000 de produse”, susține reprezentantul celuilalt magazin din Iași.
Președintele ANPC, Horia Constantinescu, vine cu un răspuns clar în ceea ce privește problema diferențelor de prețuri de la un magazin la altul. Acesta susține că este vorba strict despre adaosul comercial pe care fiecare comerciant alege să îl fixeze.