Se pare că autoritățile sunt luate prin surprindere nu doar de zăpezi, ci și de căldură! La această concluzie au ajuns românii care circulă cu mijloacele de transport în București. Ieri, în cea mai călduroasă zi din 2023, călătorii s-au temut că nu vor ajunge cu bine la destinație din cauza temperaturilor extrem de ridicate din interior. În timp ce Societatea de Transport București spune că mașinile sunt prea vechi, călătorii se plâng de faptul că, de multe ori, șoferii refuză să pornească aerul condiționat, chiar dacă el există.
În mijloacele de transport în comun aerul condiţionat este un lux. În lipsa lui, oamenii se descurcă aşa cum pot. Nici pentru șoferi sau vatmani situația nu este mai roz.
Ieri, un conductor a măsurat cu un termometru gradele din cabina tramvaiului, iar temperatura din mijlocul de transport în comun era insuportabilă. Termometrul arăta 48,5 de grade.
Potrivit unor surse Gândul, la autobuze, aerul condiționat funcționează la Otokar și la cele peste 100 de vehicule Mercedes Hybrid. La cele peste 500 de autubuze Citaro, nu există aer în salon la modelele Euro 3, iar la modele Euro 4 nu funcționează aerul „pentru 80% dintre ele, pentru că nu există freon, piese de schimb etc”.
Diferența de temperatură dintr-un tramvai cu aparat de aer condiționat și unul fără este de 10 grade Celsius.
Un cod roșu de temperaturi extreme, disconfort termic deosebit de accentuat va viza miercuri județele Teleorman, Giurgiu, Ilfov, Călărași, Ialomița, Brăila, Galați, vestul județului Constanța și municipiul București. Aici se vor înregistra temperaturi maxime extreme de 40…42 de grade, iar disconfortul termic va fi deosebit de accentuat.
În sudul Olteniei, nordul Munteniei, nord-vestul Dobrogei și în centrul și sud-vestul Moldovei va fi cod portocaliu de caniculă și se vor înregistra temperaturi maxime în general de 37…39 de grade, astfel că disconfortul termic va fi accentuat. Indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități.