De necrezut! Ce a pățit un român imediat după ce a plătit 1.800 de euro pentru o vacanță all-inclusive, în Turcia
În urmă cu două săptămâni, reprezentanții agenției de turism Kusadasi au anunțat că firma a intrat în insolvență, fapt ce nu a rămas fără consecințe, mai ales pentru clienții care achitaseră, până la data respectivă, sume importante de bani pentru vacanțele din acest sezon estival. Ce a pățit un tânăr din Iași care trebuia să plece în Antalya, dar și ce răspuns a primit din partea autorităților.
În plin sezon estival, agenția de turism Kusadasi a intrat în insolvență de plată (Vezi AICI detalii), iar mii de turiști s-au ales cu vacanțele anulate, dar și cu banii pierduți. Clienții au fost informați printr-un mail că în data de 14 iulie 2023, compania a depus cererea de deschidere a procedurii de insolvență, urmând ca primul termen în instanță să aibă loc în data de 26 iulie.
Vacanțe anulate și bani pierduți după ce agenția Kusadasi a intrat în insolvență
Este și cazul unui tânăr din Iași care trebuia să plece în Antalya – Turcia, în luna august. Părinții ieșeanului au fost cei care au plătit, în două tranșe, suma integrală de bani, mai exact 1.800 de euro. În încercarea de a-și recupera banii, păgubiții au încercat să ia legătura cu reprezentanții firmei din Iași, însă la sediul companiei era lacătul pus pe ușă. Potrivit presei locale, mama tânărului susține că a vrut să obțină informații telefonice de la Ministerul Turismului, de la Protecția Consumatorului, însă nu i-a răspuns nimeni la telefon.
”Contractul este din luna iunie, anul curent. Am aflat printr-un e-mail al companiei că a intrat în insolvență pe 16 iulie 2023. La Iași nu mai este nimeni cu are să discutăm, să vedem ce facem, cum ne recuperăm banii. În e-mail scrie că e anulată rezervarea și o să storneze factura. Fiul nostru trebuia să plece în perioada 7-15 august 2023. Măcar dacă ne anunțau, nu mai plăteam și a doua tranșă de bani, 500 de euro. Adică au luat banii după ce au intrat în insolvență și noi habar nu aveam.
Am sunat la Ministerul Turismului, nu răspunde nimeni la telefon. Nici la OPC nu răspunde nimeni. La agenția de turism nu mai e nimeni. Vrem să știm ce să facem să ne recuperăm banii. În grupul fiului meu sunt 8 persoane care trebuiau să plece și au luat pachetele de la Kusadasi. Am mai cumpărat pachete de vacanță de la această companie și erau serioși, dar acum s-a întâmplat asta”, susține Mihaela B., mama tânărului din Iași care trebuia să plece în vacanță, potrivit bzi.ro
Potrivit reprezentanților companiei de turism, situația fiecărui client va fi tratată individual, existând posibilitatea ca o parte dintre ei să poată efectua sejururile plătite. Totodată, aceștia au mai transmis că din cauza situației actuale, este posibil să existe modificări sau anulări în programul de călătorie.
”Suntem nevoiți să vă informăm că Societatea KUSADASI se află în incapacitate de plată, drept urmare în data de 14.07.2023, am depus la Tribunalul București o cerere de deschidere a procedurii generale de insolvență cu posibilitate de reorganizare a activității. Trebuie să vă specificăm că situația fiecărui turist (rezervare) va fi tratată în mod individual, existând posibilitatea ca o parte din aceștia să poată efectua sejururile contractate, în funcție de avansurile plătite către furnizori și achitarea integrală din partea turistului/agenției revânzătoare.
De asemenea, potrivit prevederilor art. 18 din O.G nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, coroborate cu dispozițiile Ordinului Ministerului Turismului nr. 156/2019 pentru aprobarea procedurilor de garantare a sumelor plătite de călători în legătură cu pachetele de servicii de călătorie/serviciile de călătorie asociate în cazul insolvenței agenției de turism organizarea și procedurile de despăgubire a călătorilor, societatea deține instrument de garantare în valoare de 300.000 de euro. Ambele polițe sunt afișate pe pagina web de turism www.kusadasi.ro. Din pricina situației actuale, este posibil să existe modificări sau anulări în programul de călătorie, de aceea, dorim să ne asigurăm că sunteți informați corect cu privire la statusul rezervării dvs. și să reverificați cu agenția de turism dacă rezervarea dvs. poate fi onorată. Ne cerem scuze pentru situația și disconfortul create!”, se arată în comunicatul agenției de turism.