De la Digi Mobil la Orange sau Vodafone, ce probleme au românii cu operatorii
Digi Mobil, Orange, Vodafone și Telekom sunt operatorii la care cei mai mulți români au servicii mobile. Bilanțul pe 2017 a fost finalizat și acum poți afla de ce se plâng utilizatorii.
Când vine vorba de portare, e clar că Digi Mobil a reușit să-și asigure o parte bună din piață. În cazul inovației, Orange a anunțat deja că lucrează la 5G. În 2017, Vodafone și-a schimbat directorul și a anunțat Supernet 4.5G, iar Telekom a venit cu oferta de net nelimitat.
Fiecărui operator i-a mers bine, într-un fel sau altul, dar au existat și reclamații în 2017. ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații) a făcut bilanțul: 3.593 de reclamații primite și soluționate. Sunt cu aproape 25% mai multe față de anul 2016.
Cei mai mulți români se plâng de relația contractuală cu furnizorul de servicii de comunicații electronice. Aici vorbim de – fie că e cazul Digi Mobil sau Telekom, fie că sunt Orange sau Vodafone – nerespectarea contractului, facturarea incorectă sau modalitatea de încheiere a contractelor la distanță.
Digi Mobil, Orange, Vodafone sau Telekom: cine conduce în topul reclamațiilor?
Totalul reclamațiilor trimise ANCOM în 2017 a vizat, în proporție de 78%, serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au fost nemulțumiți, mai ales, de aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice – probleme cu facturarea acestor servicii (20%), încetarea contractelor (11%) și derularea contractelor la distanță (7%).
Procesul de portare între operatorii Digi Mobil, Orange, Vodafone sau Telekom a fost, de asemenea, un subiect recurent. A fost întâlnit în peste 17% din reclamații.
Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone (21%), Telekom (19% – zonă servicii mobile), Telekom (15% – servicii fixe), RCS&RDS (unde intră și Digi Mobil – 14%) și Orange (12%).