Digi Mobil, Orange, Vodafone și Telekom sunt operatorii la care cei mai mulți români au servicii mobile. Bilanțul pe 2017 a fost finalizat și acum poți afla de ce se plâng utilizatorii.
Când vine vorba de portare, e clar că Digi Mobil a reușit să-și asigure o parte bună din piață. În cazul inovației, Orange a anunțat deja că lucrează la 5G. În 2017, Vodafone și-a schimbat directorul și a anunțat Supernet 4.5G, iar Telekom a venit cu oferta de net nelimitat.
Fiecărui operator i-a mers bine, într-un fel sau altul, dar au existat și reclamații în 2017. ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații) a făcut bilanțul: 3.593 de reclamații primite și soluționate. Sunt cu aproape 25% mai multe față de anul 2016.
Cei mai mulți români se plâng de relația contractuală cu furnizorul de servicii de comunicații electronice. Aici vorbim de – fie că e cazul Digi Mobil sau Telekom, fie că sunt Orange sau Vodafone – nerespectarea contractului, facturarea incorectă sau modalitatea de încheiere a contractelor la distanță.
Totalul reclamațiilor trimise ANCOM în 2017 a vizat, în proporție de 78%, serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au fost nemulțumiți, mai ales, de aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice – probleme cu facturarea acestor servicii (20%), încetarea contractelor (11%) și derularea contractelor la distanță (7%).
Procesul de portare între operatorii Digi Mobil, Orange, Vodafone sau Telekom a fost, de asemenea, un subiect recurent. A fost întâlnit în peste 17% din reclamații.
Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone (21%), Telekom (19% – zonă servicii mobile), Telekom (15% – servicii fixe), RCS&RDS (unde intră și Digi Mobil – 14%) și Orange (12%).