Ma numesc Dumitru Corneliu si sunt din Bucuresti. In urma cu putin timp am decis sa-mi instalez de la Romtelecom serviciul de televiziune digitala Dolce. Montarea cablului pentru un televizor a fost gratuita, insa pentru al doilea televizor mi s-au cerut 80 de euro. In acel moment am notificat companiei ca vreau sa ma debransez de la acest serviciu si am aflat ca am de platit o penalizare de 150 de euro. Taxa mi-a venit pe factura telefonului fix si am achitat-o, pentru ca altfel riscam sa raman fara telefon. Va intreb, este corect sa platesc penalizari daca vreau sa renunt la un serviciu?
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) informeaza ca, potrivit prevederilor legale, clientii vor putea renunta la contracte fara sa plateasca penalizari. Noile norme ale ANPC obliga firmele sa includa in contracte o serie de clauze: – momentul inceperii si incetarii contractului si posibilitatea de renuntare la acesta, cu un preaviz de 30 de zile din partea consumatorului, fara taxe suplimentare; – notificarea in scris a consumatorului cu minimum 10 zile inainte de intreruperea furnizarii serviciului. In cazul de mai sus, clientului urmeaza sa i se restituie banii de catre Romtelecom.