De ce reducerile din supermarket sunt scrise pe carton galben. Răspunsul îl are chiar Oreste Teodorescu
Oreste Alexandru Scarlat Teodorescu (48 de ani) a dezvăluit, în cadrul unui interviu, de ce supermarketurile marchează reducerea cu etichetă galbenă. Puțini sunt cei care s-ar fi gândit la o asemenea explicație.
De cele mai multe ori, marile magazine din România și din afara țării marchează un produs care are un preț avantajos utilizând culoarea galben. Departe de a fi un demn distinctiv ales convențional, raționamentul pentru care este aleasă culoare are o semnificație profund psihologică.
Motivul pentru care o reducere este marcată prin culoarea galben
Expertul în marketing a transmis faptul că galbenul este ultilizat pentru a atrage atenția. La nivel subconștient, culoarea transmite un stimul către creier, declanșând un întreg mecanism prin care cumpărătorul devine interesat de produs. Astfel, nu doar reducerea propriu-zisă atrage, ci și culoarea cartonului.
„Galbenul, atât de folosit în marketing și în publicitate, când este evidențiat un produs, își are reputația în natură, unde plantele, insectele și chiar unele animale se folosesc de această culoare, fie pentru polenizare, fie pentru atragerea unui partener.
Plimbați-vă prin magazine și veți constata că, peste tot, reducerile de prețuri sunt scrise pe fond galben, la fel și promoțiile. Avem conștiința albului, ca simbol al purității, virginității si ingenuități, atât de clar sugerate de rochia de mireasă.
Există și expresia ”gulerele albe”, pentru oamenii civilizați si înstăriți, o reminiscență de pe vremea când lenjeria albă era foarte greu de întreținut, și atunci ea era destinată, copiilor, clericilor, nobililor”, a spus Oreste Teodorescu pentru Playtech.
Semnificația culorilor din supermarket
În cadrul unui interviu, Profesorul Billy Sung, cercetător în psihologia consumatorilor de la Curtin University, spune că asocierea culorilor joacă un rol în atragerea atenției asupra anumitor articole dintr-un supermarket:
„Ca oameni, învățăm semnificația culorilor, ne folosim propriile experiențele și familiaritatea pentru a înțelege cu adevărat ce înseamnă această culoare pentru noi el. Roșul și galbenul aprins atrag atenția și de aceea sunt folosite pe panouri de vânzare”.
Expertul coordonează Laboratorul de Cercetare pentru Consumatori al universității, loc în care voluntarii sunt echipați cu ochelari de urmărire a ochilor și monitoare de puls care urmăresc răspunsurile lor atunci când se află într-un „supermarket” (magazin creat artificial în laborator, o imitație). Prin intermediul studiilor pe care le coordonează, Sung a reușit să înțeleagă mult mai bine creierul uman și influența comercianților.
(CITEȘTE ȘI: Este oficial! Schimbare importantă în toate supermarketurile din România. Aceste produse o să dispară de la casele de marcat )