De ce durează atât de mult călătoriile cu avionul. Câți bani primesc cei care se ocupă de bagaje
Călătoriile cu avionul reprezintă adesea, un întreg proces. De cele mai multe ori, călătorii trebuie să se înarmeze cu multă răbdare și să sosească la aeroport cu câteva ore înainte, pentru a realiza check-in-ul. În articolul de mai jos, prezentăm motivele pentru care călătoriile cu avionul necesită atât de mult timp.
Cu siguranță, mulți dintre noi ne întrebăm cum arată ziua unui angajat din aeroport, dar și de ce durează atât de mult pregătirea unui zbor. De cele mai multe ori, trebuie să sosim la aeroport chiar și cu patru ore înainte, pentru a ne asigura că totul este în regulă pentru a zbura. Chiar dacă nu este un termen fix, companiile aeriene le recomandă călătorilor să ajungă în aeroport cu cel puțin două ore înainte de decolare. Este nevoie de mult timp pentru a pregăti decolarea. Chiar dacă, în ultima perioadă, răbdarea călătorilor a pusă la încercare în mod repetat, din cauza orelor nesfârșite de așteptare în aeroport, zboruri anulate, bagaje nerecuperate și bani nerestituiți, și angajații din aeroporturi au mult de muncă.
În spatele porţilor de check-in, zeci de angajaţi ai aeroportului, ai firmelor de handling, dar şi membri ai echipajului de zbor pregătesc în detaliu călătoria. Fiecare geamantan sau valiză primește câte un cod de bar pentru verificare, apoi urmează un drum lung în care trece prin mai multe benzi transportoare, iar ulterior, acestea sunt urcate într-o mașină de transport și stivuite, manual, în cala avionului.
Etapele pregătirii unui zbor cu avionul, pas cu pas
Imediat după ce bagajul a primit eticheta, de către angajații responsabili de check-in, acesta este trimis către un filtru cu raze X, prin care experții SRI verifică dacă există sau nu nereguli în ceea ce privește prezența unor substanțe interzise sau obiecte nepermise.
Mai apoi, după ce este scanat, bagajul sau valiza traversează mai multe benzi, iar eticheta este scanată de mai multe ori, până în punctul de sortare. Următorul pas este încărcarea manuală a bagajului în cărucioare și apoi, pleacă spre aeronavă. Posesorii bagajelor primesc și câte un sticker unic ce conține datelor lor de identificare.
Toate bagajele nerevendicate rămân în departamentul Lost and Found al aeroportului, pe o perioadă de o lună de zile, iar mai apoi, la decizia companiei de zbor, acestea pot fi distruse sau trimise la un alt depozit.
Cătălin Ilie este operator de Handling și susține că meseria pe care o face de ceva timp, nu este una atât de ușoară pe cât pare.
„Deşi pare o meserie uşoară, nu se rezumă doar la a încărca şi la a descărca bagaje.
Practic serviciile de la aeronavă încep cu o oră înainte de decolare, cele pentru pasageri şi bagajele de cală cu trei ore, la unele companii cu două ore”, a spus acesta, pentru observatornews.ro.
(CITEȘTE ȘI: Vlăduța Lupău, foc și pară pe Wizz Air, după mai bine de 7 ore pe aeroport: „Bătaie de joc! Companie de…”)
Ce salarii încasează angajații firmelor de handling
La munca pe care acești angajați o depun, mulți sunt curioși să știe banii pe care îi primesc lunar. Ei bine, angajaţii firmelor de handling care oferă servicii la sol pentru companiile aeriene au salarii cuprinse între 2.500 şi 3.500 de lei, în funcţie de experienţă, plus bonuri de masă, potrivit sursei menționate anterior.