De ce a vrut Basescu portocaliu pentru campanie

De: Cancan
Publicat: 17/03/2008 | 00:00

Iluzie. Strategul publicitar al presedintelui Basescu a dezvaluit, recent, misterul de acum celebrei culori portocalii care a devenit simbolul actualului regim politic: o simpla smecherie menita sa produca o iluzie optica In 2004, a surprins culoarea portocalie folosita de ADA si de Basescu in campania electorala, iar legendele nu au intarziat sa apara. S-a spus ca e o culoare impusa de americani pentru liderii fideli lor din mai multe state foste comuniste, aflati la baza asa-ziselor „revolutii portocalii” menite sa duca la schimbarea unor regimuri, cazul Romaniei, Ucrainei, Azerbaidjanului etc. Ca ar fi fost un ordin de „sus” s-a banuit si dupa ce s-a aflat ca liderii ADA si, in primul rand, Basescu, ar fi vrut, intr-o prima faza, utilizarea culorii albastre. Misterul l-a elucidat Felix Tataru, seful agentiei GMP, care s-a ocupat de imaginea lui Basescu in ultimii opt ani, intr-un interviu acordat „Academiei Catavencu”. Tataru povesteste ca aceasta culoare a fost aleasa pentru simplul fapt ca provoaca o iluzie optica: cateva zeci de oameni in straie portocalii creeaza privitorului impresia unei multimi de sute de insi. El sustine ca ideea i-ar fi venit studiind niste imagini aduse de o colega din Olanda, tara in care portocaliul e o culoare nationala datorita parintelui natiunii, cum e cunoscut Wilhelm de Orania, liderul luptei pentru eliberare de sub jugul spaniol de acum cateva sute de ani. Tataru confirma si el ca Basescu voia culoarea albastra si mai sustine ca, ulterior, portocaliul romanesc ar fi fost preluat de altii, ca strategie de succes. Asadar, celebra „revolutie” din 2004 a fost portocalie doar pentru a „spori” numarul celor care au sustinut-o. Metoda eficace, care poate sta alaturi, spre exemplu, de smecheria folosita de televiziunile apropiate presedintelui in perioada suspendarii acestuia, cand, la mitingurile basescienilor se practicau filmari de ansamblu de la inaltimea unui stat de om, pentru a se „inmulti” putinii participanti, in timp ce posturile adverse foloseau filmari cat mai de sus, pentru a genera efectul contrar. (B.T.I.)