Dacia folosită de Nicolae Ceauşescu a ajuns la RAR. Au existat doar câteva exemplare în România
Mașinile clasice Dacia au câștigat popularitate în rândul pasionaților de mașini retro din România, fiind însoțite de povești fascinante. Două dintre aceste exemplare, în stare excelentă, au fost înregistrate la Registrul Auto Român. Se spune că una dintre ele ar fi fost chiar mașina pe care a deținut-o fostul lider român, Nicolae Ceaușescu.
În ultimul deceniu, pasionații auto din România și-au schimbat perspectiva față de modelele clasice. Mașini precum Dacia 1300, 1310, Sport și alte modele rare au fost restaurate la o formă de glorie de entuziaști dedicați, care au investit timp și resurse considerabile. Recent, două dintre cele mai rare exemplare de Dacia au fost înscrise în Registrul Auto Român, fiind admirate cu interes de inspectori.
Citește și: MOTIVUL BIZAR PENTRU CARE NICOLAE CEAUŞESCU ŞI-A SECRETIZAT DATA DE NAŞTERE. CÂND ERA NĂSCUT, DE FAPT
Dacia deținută de Nicolae Ceaușescu a fost dusă la RAR
Cele două mașini clasice sunt bine cunoscute în rândul pasionaților din România. Prima dintre ele este o Dacia 1410 Sport din 1989, restaurată cu grijă de Vlad Dorobanțu. Acesta nu s-a rezumat doar la restaurare, ci a și adăugat un strop de nostalgie, conferindu-i un aspect retro prin adăugarea unor elemente cromate inspirate de exemplarele mai vechi.
A doua mașină are o istorie extrem de interesantă. Este vorba despre o Dacia 2000, care, de fapt, era un Renault 20 cu emblemele exterioare modificate. Aceste vehicule au fost extrem de rare, folosite exclusiv de securitate și oficialii României în perioada comunistă. Exemplarul în cauză, vopsit într-un albastru distinct, cu interior bej, este presupus că ar fi fost utilizat de Nicolae Ceaușescu însuși. Se spune că aceasta a fost una dintre mașinile pe care dictatorul le-a preferat pentru transportul său personal.
„Două dintre RARitățile industriei auto românești din perioada comunistă s-au întâlnit întâmplător la RAR Grivița: Dacia 2000 și Dacia 1410 Sport. Nu știm ce amintiri au depănat cele două mașini ajunse la o vârstă venerabilă, dar ne imaginăm că modelul 2000 a încercat să impresioneze prin dotările mai avansate pe care le avea în anii ’80, în timp ce 1410 Sport rememora întâmplările din competițiile auto românești”, scrie în postarea de pe contul de Facebook RAR.
În ultimul timp, un număr tot mai mare de mașini precum Dacia 1300, 1310, Sport și alte modele rare au fost restaurate cu grijă și pasiune de entuziaști care au dedicat resurse considerabile acestui hobby. Recent, două dintre cele mai remarcabile exemplare ale comunității clasice a Daciilor din România au fost prezentate cu mândrie în fața inspectorilor de la Registrul Auto Român.
Citește și: CUM SĂRBĂTOREAU ROMÂNII 1 MAI MUNCITORESC PE VREMEA LUI NICOLAE CEAUȘESCU. FOTO & VIDEO DE ARHIVĂ