Cum va arăta o călătorie cu avionul în timpul pandemiei de coronavirus. Companiile aeriene nu renunță la „scaunul din mijloc”
Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA) susține purtarea măștilor de către pasageri și echipajul de la bord, dar nu este de acord cu renunțarea la locul din mijloc, așa cum se propusese anterior.
Asociația din care fac parte 270 companii aeriene susține că șansele cuiva să se infecteze avion sunt mici.
„Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a creşte suplimentar siguranţa în aeronave, astfel încât pasagerii şi echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul.
Screeningul, acoperirea feţei şi măştile de protecţie sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluţie” , a declarat Alexandre de Juniac, Directorul General şi CEO al IATA, citat de Zf.ro
Distanțarea socială, periculoasă
IATA susține că impunerea măsurilor de distanţare socială în aeronave ar schimba fundamental economia aviaţiei, prin reducerea factorului de încărcare la maxim 62%. Aceasta este cu mult sub cel al limitei de profitabilitate a industriei, respectiv de 77%.
Cu mai puţine locuri de vândut, costurile biletelor ar creşte brusc. Faţă de 2019, tarifele ar trebui majorate dramatic – între 43% şi 54%, în funcţie de regiune, doar pentru a atinge limita de profitabilitate.
Asociaţia spune că dovezile, deşi limitate, demostrează faptul că riscul de infectare la bordul aeronavelor este redus, chiar şi fără măsuri speciale.
Pe lângă purtarea măştii, companiile aeriene propun şi alte reguli temporare:
- Controlul temperaturii pasagerilor, echipajului şi angajaţilor aeroporturilor;
- Implementarea unor proceduri de îmbarcare/ debarcare menite să reducă contactul cu alţi pasageri sau cu echipajul;
- Limitarea deplasărilor în avion în timpul zborului;
- Dezinfectarea şi igienizarea frecventă a aeronavelor;
- Proceduri simplificate de catering, pentru reducerea deplasarii echipajului şi a interacţiunii cu pasagerii.