Temperaturile au scăzut mult în ultima perioadă, semn că iarna nu e foarte departe. Pentru ca prima zăpadă sau prima zi de îngheț să nu te ia prin surprindere, este bine să te pregătești din timp pentru sezonul rece, iar verificarea autoturismului este una dintre măsurile pe care să le iei în calcul.
Temperaturile au scăzut mult în ultima perioadă, semn că iarna nu e foarte departe. Pentru ca prima zăpadă sau prima zi de îngheț să nu te ia prin surprindere, este bine să te pregătești din timp pentru sezonul rece, iar verificarea autoturismului este una dintre măsurile pe care să le iei în calcul.
Șofatul pe timpul iernii este mai dificil, iar componentele esențiale ale mașinii sunt mai solicitate când drumurile sunt acoperite cu zăpadă, când poleiul se formează pe carosabil sau când temperaturile sunt sub limita înghețului. Pregătirea din timp a automobilului te ajută să fii în siguranță când pleci la drum și să nu ai parte de surprize neplăcute.
Una dintre principalele măsuri pe care șoferii trebuie să o ia în apropierea sezonului rece este înlocuirea anvelopelor. În sezonul rece, pentru funcționarea mașinii în condiții optime, dar și pentru a limita riscul de accident și a asigura protecția participanților la trafic, mașina trebuie dotată cu anvelope de iarna. În plus, este important de reținut că legea obligă șoferii să aibă mașinile dotate cu anvelope de iarnă când conduc pe drumurile publice acoperite de zăpadă, gheață sau polei, în caz contrar vor fi sancționați.
De asemenea, legislația românească permite circulația pe drumurile publice cu anvelope all season, cu condiția ca acestea să aibă inscripționate literele M (mud) și S (snow). Acestea atestă siguranța în trafic, datorită eficienței la frânare pe carosabil ud și pe drumuri acoperite cu zăpadă sau noroi.
În timpul sezonului rece, când temperaturile sunt foarte scăzute, bateria mașinii este mai solicitată decât în anotimpurile calde și se poate descărca mai repede. Acest lucru se întâmplă pentru că pornirea motorului la rece necesită un consum de curent de două-trei ori mai mare decât în zilele călduroase, ceea ce înseamnă că bateria este solicitată mai mult. Unul dintre motivele pentru care mașina pornește mai greu este tipul de ulei de motor folosit.
Uleiul multigrad reziste la toate tipurile de condiții meteorologice. Însă, dacă folosești ulei de motor în funcție de anotimp, este indicat să îl înlocuiești pe cel de vară cu cel de iarnă înainte ca temperaturile să scadă dramatic. Cu cât uleiul este mai subțire și mai puțin vâscos, cu atât motorul va porni mai greu când temperaturile sunt reduse și astfel bateria va fi solicitată mai tare.
Nu în ultimul rând, testează bateria mașinii. Mergi la un service auto și verifică funcționalitatea bateriei, pentru a te asigura că poți trece iarna fără probleme. De regulă, o baterie trebuie înlocuită după cinci ani de utilizare, însă nu este o regulă general valabilă.
Antigelul se numără printre consumabilele importante pentru buna funcționare a mașinii în timpul sezonului rece. Este lichidul folosit pentru răcirea motorului și buna funcționare a acestuia. Lichidul de răcire împiedică acumularea cristalelor de gheață pe radiatoare. Pregătirea pentru sezonul rece presupune verificarea nivelului antigelului și a concentrației acestuia. Pentru cele mai bune rezultate în ceea ce privește funcționarea motorului, respectiv a mașinii, este indicat ca punctul de îngheț al lichidului de răcire folosit să fie între -25 și -30 de grade Celsius.
Pregătirea mașinii pentru sezonul rece este un prim pas pentru asigurarea siguranței tale și a celorlalți participanți în trafic. Pe lângă măsurile prezentate anterior, nu uita să schimbi lichidul de parbriz cu unul special pentru iarnă și să reglezi presiunea în pneuri, pentru a te bucura de drumuri fără probleme.
Sursă foto: Unsplash