Cum s-au făcut de râs profesorii la Bacalaureat

Publicat: 25/06/2020 | 09:40

Profesorii s-au făcut de râs, după ce au redactat subiectele la istorie la Bacalaureat. Adjectivul nu a fost acordat cu substantivul.

CITEȘTE ȘI: EDU.RO A ANUNŢAT BAREMUL PENTRU PROBELE DE MATEMATICĂ ŞI ISTORIE LA BACALAUREAT. IATĂ CÂT DE SIMPLU SE REZOLVAU EXERCIŢIILE

Neașteptate bătăi de cap le-a dat gramatica profesorilor care au redactat subiectele la Istorie. Elevii de clasa a XII-a, care au dat acel examen la Bacalaureat, au avut parte de o surpriză la ultimul subiect, unde s-a strecurat o greșeală gramaticală, scrie stiripesurse.ro.

„Precizarea ideologiei totalitare impusă în România şi prezentarea unei practici politice totalitare adoptată de statul român în prima jumătate a secolului al XX-lea”, este al doilea subiect al tezei. Doar că forma corectă a adjectivului este „impuse” pentru că se acordă cu substantivul „ideologiei”. Iar pentru substantivul „unei practici”, forma corectă a adjectivului din text este „adoptate”.

„Precizarea ideologiei totalitare impuse în România şi prezentarea unei practici politice totalitare adoptate de statul român în prima jumătate a secolului al XX-lea”, este forma corectă pe care profesorii ar fi trebuit să o editeze.

Cum s-au făcut de râs profesorii la Bacalaureat. Ce competențe se analizează la istorie

Pe 24 iunie, elevii care au terminat clasa a XII-a au susținut proba a doua a Bacalaureatului, în cazul celor care au terminat un profil uman, istoria, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Iată ce s-a cerut:

Utilizarea eficientă a comunicării şi a limbajului de specialitate 1.1. Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric 1.2. Folosirea limbajului adecvat în cadrul unei prezentări scrise 1.3. Evidențierea relației cauză – efect într-o succesiune de evenimente sau procese istorice 1.4. Formularea, în scris, a unor opinii referitoare la o temă de istorie

NU RATA: MIRCEA BADEA A SPUS TOTUL, ÎN DIRECT: CE NOTĂ A LUAT VEDETA DE LA ANTENA 3 LA BACALAUREAT

Exersarea demersurilor și acțiunilor civice democratice 2.1. Extragerea informației esențiale dintr-un mesaj 2.2. Descoperirea constantelor în desfășurarea fenomenelor istorice studiate

Aplicarea principiilor şi a metodelor adecvate în abordarea surselor istorice 3.1. Selectarea şi comentarea surselor istorice pentru a susţine/combate un punct de vedere 3.2. Descoperirea în sursele de informare a perspectivelor multiple asupra evenimentelor şi proceselor istorice 3.3. Analiza diversității sociale, culturale și de civilizație în istorie pornind de la sursele istorice

Utilizarea surselor istorice, a metodelor și a tehnicilor adecvate istoriei pentru rezolvarea de probleme 4.1. Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric 4.2. Construirea de sinteze tematice

Cristian Blanuta
Cristian Blănuță este redactor la CANCAN.RO, site care face parte din Grupul de Presă GÂNDUL. A început să lucreze în mass-media în anul 1996, la ziarul MONITORUL DE BACĂU. Au urmat ZIARUL DE BACĂU, PROSPORT (Ediția ... citește mai mult