Profesorii s-au făcut de râs, după ce au redactat subiectele la istorie la Bacalaureat. Adjectivul nu a fost acordat cu substantivul.
Neașteptate bătăi de cap le-a dat gramatica profesorilor care au redactat subiectele la Istorie. Elevii de clasa a XII-a, care au dat acel examen la Bacalaureat, au avut parte de o surpriză la ultimul subiect, unde s-a strecurat o greșeală gramaticală, scrie stiripesurse.ro.
„Precizarea ideologiei totalitare impusă în România şi prezentarea unei practici politice totalitare adoptată de statul român în prima jumătate a secolului al XX-lea”, este al doilea subiect al tezei. Doar că forma corectă a adjectivului este „impuse” pentru că se acordă cu substantivul „ideologiei”. Iar pentru substantivul „unei practici”, forma corectă a adjectivului din text este „adoptate”.
„Precizarea ideologiei totalitare impuse în România şi prezentarea unei practici politice totalitare adoptate de statul român în prima jumătate a secolului al XX-lea”, este forma corectă pe care profesorii ar fi trebuit să o editeze.
Pe 24 iunie, elevii care au terminat clasa a XII-a au susținut proba a doua a Bacalaureatului, în cazul celor care au terminat un profil uman, istoria, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale. Iată ce s-a cerut:
Utilizarea eficientă a comunicării şi a limbajului de specialitate 1.1. Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric 1.2. Folosirea limbajului adecvat în cadrul unei prezentări scrise 1.3. Evidențierea relației cauză – efect într-o succesiune de evenimente sau procese istorice 1.4. Formularea, în scris, a unor opinii referitoare la o temă de istorie
NU RATA: MIRCEA BADEA A SPUS TOTUL, ÎN DIRECT: CE NOTĂ A LUAT VEDETA DE LA ANTENA 3 LA BACALAUREAT
Exersarea demersurilor și acțiunilor civice democratice 2.1. Extragerea informației esențiale dintr-un mesaj 2.2. Descoperirea constantelor în desfășurarea fenomenelor istorice studiate
Aplicarea principiilor şi a metodelor adecvate în abordarea surselor istorice 3.1. Selectarea şi comentarea surselor istorice pentru a susţine/combate un punct de vedere 3.2. Descoperirea în sursele de informare a perspectivelor multiple asupra evenimentelor şi proceselor istorice 3.3. Analiza diversității sociale, culturale și de civilizație în istorie pornind de la sursele istorice
Utilizarea surselor istorice, a metodelor și a tehnicilor adecvate istoriei pentru rezolvarea de probleme 4.1. Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric 4.2. Construirea de sinteze tematice