Cum rezolvă marina rusă problema piraților de pe mare
Pirații somalezi sunt un pericol deosebit de mare pentru navele care traversează zona de pe coasta estică a Africii, dar nu și când se pun cu marina rusă.
Pirateria pe care o știm din filme și din cărți n-a dispărut odată cu vremurile moderne, ci s-a transformat. Astfel, odată cu cea de-a doua etapă a războiului civil somalez, în jurul anului 2000, a apărut fenomenul de piraterie în zona de est a Africii. Inițial, localnicii au atacat navele care profitau de lipsa unei paze de coastă pentru a deversa reziduuri de tot felul în aceste ape, dar pe măsură ce somalezii și-au dat seama că pot scoate bani buni de pe urma navelor pe care le deturnează, pirateria a început să capete amploare.
În vreme ce un localnic ar putea câștiga până la cinci dolari pe zi din pescuit, un pirat poate să câștige chiar și câteva zeci de mii de dolari dacă este plătită o răscumpărare pentru navă și pentru echipaj.
Anul de apogeu al piraților somalezi a fost 2010, când au fost înregistrate cele mai multe atacuri, an în care aceștia s-au avântat și cel mai mult în larg. De atunci, însă, lucrurile au luat o altă turnură, apărând coaliția anti-piraterie Combined Task Force 150, la care au contribuit Rusia și India. În 2017, niciun vas important nu se mai află sub tutela piraților.
Pe măsură ce situația a devenit mai periculoasă, multe nave au recurs chiar la mercenari plătiți care să însoțească echipajul și care să protejeze vapoarele, la nevoie. În VIDEO-ul de aici vedem o încercare eșuată a piraților somalezi de a captura o navă, care se afla sub protecția marinei ruse.