Cum putea fi evitat carnagiul din Ialomița. Titi Aur: ”Cel de la volan e atât de sigur pe el încât reacționează cu întârziere sau deloc”

Publicat: 07/10/2019 | 18:06
Cum putea fi evitat carnagiul din Ialomița

Tragicul accident de circulație petrecut în județul Ialomița, comuna Sf. Gheorghe – în urma căruia nu mai puțin de 10 persoane și-au pierdut viața, iar alte 7 au fost rănite – ridică, în continuare, numeroase semne de întrebare. Titi Aur, unul dintre cei mai cunoscuți șoferi din România, pilot expert în conducere defensivă, a descoperit câteva răspunsuri esențiale, iar părerea sa avizată nu poate fi trecută cu vederea. 

Un TIR s-a ciocnit, frontal, cu un microbuz, iar bilanțul a fost tragic. 10 morți și 7 persoane rănite. Pilotul Titi Aur este de părere că mai mulți factori au făcut ca un astfel de eveniment rutier tragic să aibă loc.

„Părerea mea ca nici acest șofer nu a fost foarte concentrat dacă observa ca vine camionul peste el putea să tragă dreapta, putea sa iasă în câmp, chiar dacă e un pic abrupt. Neatenția șoferului de camion, concentrarea la cafeaua pe care și-a luat-o, cred ca era preocupat, nu cred că vorbea la telefon la acea ora, combinat cu lipsa de reacție a șoferului microbuzului, lipsa conducerii defensive. A merge de multe ori pe dreapta, în sensul ca nu are ce să caute altcineva pe banda mea, duce la tragedii”, a declarat pilotul Titi Aur, conform libertatea.ro.

Cele mai multe accidente, șoferii… profesioniști

Pilotul Titi aur mai spune că, paradoxal, cei care produc foarte multe accidente sunt chiar șoferii profesioniști, din cauză că aceștia… sunt foarte siguri pe ei.

„Peste 85% din accidentele grave sunt făcute de șoferi cu experiență, fară antecedente, doar 15% de șoferi băuți, drogați și numai 1% de șoferii spectaculoși, care pleacă să spunem, dimineața după o noapte în club sau vor să epateze. Peste 8% din accidente sunt făcute pe ruta cunoscută aproape de casă, șoferul intră în acea rutină, pentru că șoferul cu experiență, profesionist, crede că lui nu i se mai poate întâmpla nimic și este decuplat, deconectat și când apare un moment fatal, aderență scăzută, unul care vine peste tine, cel de la volan e atât de sigur pe el încât reacționează cu întârziere sau deloc” a mai explicat pilotul, conform sursei precizate mai sus.