Cum poate crește performanța elevilor? Ecaterina Andronescu a oferit soluția în podcastul Altceva cu Adrian Artene

Publicat: 21/07/2024 | 18:04
Ecaterina Andronescu, în cadrul podcast-ului ALTCEVA

Ecaterina Andronescu a fost prezentă în podcastul „ALTCEVA cu Adrian Artene”, unde a abordat cele mai importante subiecte din învățământul românesc. Le-a oferit elevilor și viitorilor studenți multe sfaturi bune pentru viitorul lor, privind instituțiile de la noi din țară, unde-și pot urma studiile. Printre altele, cadrul didactic a explicat și cum poate crește performanța elevilor. Un exemplu bun de discutat, în acest interviu, a fost legat de rezultatele de anul acesta de la BAC. 

Ecaterina Andronescu a vorbit, în podcastul „ALTCEVA cu Adrian Artene”, despre soluția care trebuie pusă în aplicare pentru a crește performanța elevilor. Rezultatele lor la învățătură nu mai sunt la fel de mari precum în alți ani, iar fostul Ministru al Educației a discutat pe seama acestui subiect important, într-un interviu de excepție.

CITEȘTE ȘI: ECATERINA ANDRONESCU, ADEVĂRUL DESPRE ÎNVĂȚĂMÂNTUL DIN ROMÂNIA | EXCLUSIV „ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE”

Jurnalistul Adrian Artene i-a adresat invitatei lui o întrebare esențială, despre cum vede „recalibrarea curriculumului”, astfel încât programa să fie actualizată la cerințele anului 2024.

„În mod normal, curriculum trebuie să aibă o componentă care dă cunoștințele de bază, fundamentale, care nu se schimbă de azi pe mâine; teorema lui Pitagora nu s-a schimbat în mii de ani de zile, ca să dau un exemplu. Și acestea formează scheletul fundamental al cunoștințelor care ne dau formarea de bază.

Iar componenta cealaltă, să fie mult mai flexibilă și, dacă am putea, să o personalizăm. Și acel lucru nu îl poate face întotdeauna curriculumul (…). Poate da domeniul în care putem să dezvoltăm personalitatea elevului. Dar, îl poate face profesorul la clasă prin personalizarea transferului de cunoaștere – prin proiectele pe care le dă elevului, compatibile cu personalitatea lui, cu interesul lui, cu modalitatea în care el vrea să se dezvolte.

Cred că acest lucru este posibil cu această componentă vastă educațională care se numește Internetul util. Pentru că, altfel, riscăm pierderea celui mai important capital, care este timpul”, a explicat Ecaterina Andronescu, la ALTCEVA cu Adrian Artene.

CITEȘTE ȘI: FACULTATE ÎN ȚARĂ SAU ÎN STRĂINĂTATE? ECATERINA ANDRONESCU LĂMUREȘTE TOȚI ELEVII LA PODCAST „ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE”

Ecaterina Andronescu, la Altceva Podcast

Mai puține medii de 10 la BAC-ul de anul acesta

59 de medii de 10 au fost în acest an la BAC, cele mai puține din ultimii 11 ani, cu toate că rata de promovare a fost cu 3 procente mai mare față de anul trecut, 78% față de 75%. Ecaterina Andronescu a vorbit despre structura din Ministerul Educației, numită Serviciul Național de Evaluare și Examinare, care se ocupă de subiectele de la BAC, spre exemplu.

Fostul Ministrul al Educației crede că dezechilibrul simțit anul acesta la rezultatele de la examenul maturității poate proveni și de la faptul că acest important serviciu poate s-a „îndepărtat de generațiile din școli”.

„Pentru subiectele care se dau fie la examenul de Evaluarea Națională, fie la simulări, fie la examenul de BAC și la simularea BAC-ului…există o structură în Ministerul Educației care se numește Serviciul Național de Evaluare și Examinare. În mod normal, acolo sunt niște profesori din pre-universitar cu multă experiență de catedră pentru că trebuie să-ți calibrezi subiectele și ținând seama de generații, dar după părerea mea dezechilibrul pe care l-am simțit anul acesta la Evaluare în sensul creșterii exigenței, la BAC în sens invers ușor…a pornit și de la faptul că poate reprezentanții acestui foarte important serviciu poate că s-au îndepărtat de generațiile din școli. Să nu uităm că sunt generațiile care au traversat pandemia, deci care n-au fost la școală într-o proporție covârșitoare (…)”, a mai spus Ecaterina Andronescu.

This browser does not support the video element.