Veste bună pentru șoferii din România! Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat un proiect de lege care le va permite să își înmatriculeze online mașina. Află, în articol, cum tot ce ai nevoie despre această procedură.
Marți, 27 februarie, Camera Deputaților a adoptat proiectul de lege care prevede înmatricularea mașinilor online. Totul va fi posibil prin intermediul unei aplicații. Propunerea urmează să ajungă la președintele Klaus Iohannis pentru promulgare. Imediat ce va fi publicată în Monitorul Oficial, șoferii români vor putea să își înregistreze autoturismele, fără să se mai deplaseze la un sediu al Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV).
Citește și: CUM SE CIRCULĂ ÎN SENSUL GIRATORIU DIN 2024. REGULĂ NOUĂ PENTRU ȘOFERII DIN ROMÂNIA
În curând, șoferii români vor putea să își înmatriculeze online mașinile, prin intermediul unei aplicații administrate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV), fără să se mai prezinte fizic la un sediu specializat.
Proiectul a fost deja adoptat de Camera Deputaților și prevede modificări în OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, respectiv Codul Rutier. Noul proiect de lege introduce noi articole, cuprinse între articolul 11-2 și 11-7.
În acest fel, șoferilor români li se aduce la cunoștință că pot folosi aplicația respectivă prin introducerea unui set minim de date necesare identificării vehiculului şi, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operaţiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulaţie, precum şi declarare fiscală sau radiere din evidenţele fiscale.
În urma modificărilor aduse OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, respectiv Codul Rutier, în articolul 11-3, aliniatul 1, se precizează ce acte sunt necesare pentru a duce la bun sfârșit procesul de înmatriculare online a mașinii.
„În termen de 5 zile de la data efectuării, prin intermediul platformei informatice (…) a operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, autoritatea competentă de înmatriculare transmite în format electronic organelor fiscale locale competente următoarele informații și documente:
a) datele de identificare ale persoanelor care au dobândit dreptul de proprietate asupra vehiculului care face obiectul respectivei operațiuni, precum și ale deținătorului mandatat, după caz;
b) datele de identificare și caracteristicile tehnice ale vehiculului;
c) confirmarea efectuării operațiunii de înmatriculare, de radiere din circulație sau de emitere a unui nou certificat de înmatriculare, după caz, precum și confirmarea declarării în scop fiscal și de radiere din evidențele fiscale;
d) actele translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, extrasele din contractele de leasing, care să conțină cel puțin părțile, data încheierii contractului și datele de identificare ale vehiculului, precum și procesele-verbale de predare-primire.”, se arată în noul proiect de lege.
Citește și: POLIŢA RCA SE VA MODIFICA DIN NOU! SCHIMBAREA PE CARE O AŞTEPTAU TOŢI ŞOFERII