Cum intocmiti o reclamatie la Protectia Consumatorilor
ALTERNATIVA. Daca nu reusiti sa rezolvati problema cu vanzatorul, trebuie sa faceti o reclamatie in scris la Protectia Consumatorilor Procedura. Sesizarile trebuie redactate la obiect si sa aiba atasate copii ale documentelor referitoare la problema respectiva Alexandra Nastase Nu de putine ori s-a intamplat ca, dupa ce am achizitionat un produs, indiferent de natura acestuia, sa constatam ca nu este tocmai asa cum ne asteptam. Si aceasta nu din vina cumparatorului, ci pentru ca foarte multe magazine din Romania nu isi respecta clientii. Controalele autoritatilor au dovedit ca o buna parte dintre comercianti incearca sa isi vanda marfa, in multe cazuri de calitate indoielnica, pacalindu-i pe cei care le calca pragul. Daca va veti afla intr-o astfel de situatie, reprezentantii Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor (APC) va dau cateva sfaturi pentru a vi se inlocui produsul sau a va recupera banii. Iata ce trebuie sa faceti ca sa nu fiti pacaliti: in primul rand trebuie sa nu mai utilizati produsul si sa va prezentati la agentul economic cu dovezi concrete, chitanta, contract sau bon fiscal, pentru a va solutiona problema; daca vanzatorul nu va poate ajuta, mergeti pe linie ierarhica la directorul magazinului sau firmei; in cazul in care aceste demersuri nu au dat niciun rezultat, trebuie sa faceti o sesizare la Centrul de Consultanta si Informare a Consumatorilor din cadrul APC Romania, la Oficiul pentru Protectia Consumatorilor (OPC) sau la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Scrisoarea trebuie sa includa, pe langa numele, adresa si telefonul consumatorului, o serie de alte informatii. Reprezentantii APC va sfatuiesc urmatoarele: sa redactati sesizarea la obiect; scrisoarea trebuie scrisa politicos; sa specificati toate elementele de identificare al serviciului sau produsului pe care il reclamati; sa scrieti exact ce doriti si cat timp sunteti dispusi sa asteptati; asigurati-va ca datele plangerii sunt corecte si atasati copii ale tuturor documentelor referitoare la problema in cauza; pastrati cate o copie a fiecarui document si nu trimiteti actele originale.