Cum i-a dublat Guvernul cifra de afaceri designerului Mihai Albu
PRIVILEGIAT. Mihai Albu a facut afacerea vietii lui cu ajutorul bugetului de stat Rentabil. La 19 ani de la caderea comunismului, afacerile cu statul continua sa se mentina in topul profitabilitatii pentru intreprinzatorii privati, pentru ca – nu-i asa? – banii se dau cel mai usor atunci cand vin din buzunarul cetatenilor Bogdan Tiberiu Iacob Agentia de Strategii Guvernamentale a fost infiintata in 2003 cu scopul de a asigura asistenta necesara deciziilor guvernamentale, cresterii transparentei si optimizarii comunicarii la nivelul Guvernului. Ea a iesit la rampa cel mai tare, insa, in preajma summitului NATO din acest an, cand s-a ocupat de anumite achizitii considerate de multi ca fiind suspecte, in primul rand pentru ca s-au derulat fara licitatii. Spre exemplu, se stie deja ca respectiva agentie a derulat o repriza de achizitii prin negociere directa, deci fara licitatia de rigoare, motivul invocat de oficiali fiind „oferta de calitate”, gratie careia designerul Mihai Albu a vandut Guvernului genti in valoare de 1,2 milioane lei, adica 12 miliarde de lei vechi. O suma de care, sa recunoastem, nu s-ar rusina nici Manolo Blahnik. Ceea ce nu s-a stiut, insa, e amanuntul ca, potrivit publicatiei „Financiarul”, prin respectiva pomana guvernamentala, cifra de afaceri a designerului s-a dublat, pentru ca, anul trecut, firma sa, AMI-Design, a derulat afaceri de numai 1,1 milioane de lei. Mihai Albu a recunoscut, ieri, pentru Cancan, ca in cei 19 ani de cand fabrica genti nu a avut parte de o asemenea lovitura de afaceri si nici dupa summit nu a mai putut repeta figura, multumindu-se cu contracte mult mai mici. El recunoaste, de asemenea, faptul ca nu a existat o licitatie si crede ca secretul sau a fost acela ca nu a stantat gentile, in piele, cu inscriptia „Summit NATO”, ci a atasat numele respectiv pe o placuta detasabila, la care se putea renunta dupa eveniment, „pentru ca nimeni nu ar purta o geanta pe care scrie, mare, asa ceva”.