Cum „ciupește” la cântar LIDL din Cluj-Napoca. Clienții sunt păcăliți fără să își dea seama

Publicat: 02/11/2023 | 07:41

Lidl a fost prins în pe picior greșit! Mai multe magazine din întreaga țară au fost controlate, iar în Cluj – Napoca s-a constatat că marele retailer cam „ciupește la cântar”. Clienții sunt păcăliți fără să își dea seama.

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au verificat 295 de locații Lidl de pe teritoriul României pentru a vedea dacă sunt respectate prevederile legale aflate în vigoare. În urma campaniei ample, au fost identificate mai multe nereguli. Astfel că magazinele au primit sancțiuni, precum oprirea activității sau amenzi în valoare de peste 7 milioane de lei.

Citește și: CE CONȚIN MICII DIN MENIURILE DE LA KAUFLAND GRILL. CÂT COSTĂ O PORȚIE DIN DELICIOASELE PRODUSE COMERCIALIZATE DE RETAILERUL GERMAN

Cum sunt păcăliți clienții

ANPC a desfășurat o campanie amplă de verificare a modului în care sunt respectat prevederile legale aflate în vigoare în magazinele Lidl. La Cluj, comisarii au constatat că retailerul cam „ciupește la cântar”. În plus, sunt comercializate produse alimentare cu gramaj diferit față de cel menționat pe ambalaj. Horia Constantinescu, președinte ANPC, a explicat, într-o postare pe rețelele de socializare, cum iese consumatorul în pagubă.

„Ciupitul la cântar a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul!

Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, a declarat Horia Constantinescu.

Printre abaterile identificate de comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor se numără și câteva de igienă, precum utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic sau folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață. De asemenea, inspectorii au descoperit că unele fructe și legume cu modificări organoleptice erau prezentate de magazin ca fiind calitatea I, însă în realitate era una inferioară. De asemenea, supermarketurile nu respectau regimul promoțiilor, iar la raft au fost găsite și alimente expirate.

Amenzi de peste 7 milioane de lei

În urma unei ample campanii, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Regiunea a verificat, în ultimele zile, 295 de locații din întreaga țară. În urma controalelor, 34 de puncte au fost închise temporar, fie până la remedierea problemelor, fie pe o perioadă între 6 și 12 luni. Iar pentru 43 de unități a fost propusă emiterea deciziei de încetare definitvă a practicii comerciale, a menționat președintele ANPC,  Horia Constantinescu.

Citește și: PRODUS COMERCIALIZAT ÎN CARREFOUR, RETRAS DE URGENȚĂ DE LA RAFT! AR FI CONȚINUT VIERMI

Această măsură drastică a fost luată pentru magazine din județele Ilfov, Bihor, Maramureș, Cluj, Alba, Brașov, Mureș, Arad, Constanța, Tulcea și municipiul București. De asemenea, o parte din unitățile Lidl de pe teritoriul României au primit și amenzi uriașe, valoarea totală fiind de aproximativ 7,5 milioane de lei. Mai exact, au fost emise 757 de amenzi contravenționale și 113 avertismente.