Cum arată trenul nou-nouț cumpărat de CFR. România importă o garnitură de la „țiplă” după 20 de ani de pauză

Publicat: 01/12/2023 | 17:58

România a făcut o achiziție importantă pentru călători, după 20 de ani de pauză. În țara noastră va ajunge primul tren electric inter-regional (sunt 37 contractate), în cursul zilei de marți, 5 decembrie 2023 (la București). CFR Călători îl va pune în funcțiune pentru români, după ce vor fi efectuate testele. Mai multe detalii au fost oferite de ARF – Autoritatea pentru Reforma Feroviară, pe Facebook. Informațiile se regăsesc mai jos, în articol. Imaginile cu noul tren pot fi văzute în galeria foto. 

Sunt vești importante pentru călătorii CFR. La București va ajunge primul tren electric inter-regional din cele 37 contractate. În urmă cu 40 de ani, România a mai efectuat o asemenea achiziție. Rama electrică a trecut testele și inspecția finală. Pe 29 noiembrie 2023, a fost expediat din Polonia, de la fabrică. În doar câteva zile, trenul electric va ajunge în Capitală.

„Primul tren produs de către Alstom pentru a fi livrat României, prin ARF – Autoritatea pentru Reforma Feroviară, din cadrul contractului privind achiziția a 37 rame electrice pentru servicii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs a trecut testele și inspecția finală de fabrică și astăzi, 29 noiembrie 2023, este expediat către România / București”, transmitea ARF pe Facebook, în urmă cu 2 zile.

Cum arată trenul nou-nouț cumpărat de CFR / sursă foto: Facebook ARF

Citește și NU SE ÎNTÂMPLĂ DOAR LA CFR! PASAGERII TRENULULUI DE BRUXELLES, ȚINUȚI 8 ORE FĂRĂ APĂ, CĂLDURĂ ȘI CU TOALETELE ÎNFUNDATE

CFR Călători va avea un nou tren electric inter-regional – ajunge la București pe 5 decembrie 2023, urmând să fie preluat de ARF

Trenul va ajunge la Curtici abia sâmbătă seara, 2 decembrie 2023, în jurul orei 20:00. Se vor face procedurile de intrare în țară. Apoi, în data de 5 decembrie, garnitura își va face prezența la București. Atunci vor începe și pregătirile din partea furnizorului pentru livrarea oficială către ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Vor fi efectuate și teste dinamice. Trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri. Apoi, după ce ARF va prelua trenul, va fi pus în circulație de CFR Călători.

„Trenul este programat să ajungă de la Katowice (Polonia) la Curtici, pentru a face procedurile de intrare în țară, în seara de 2 decembrie 2023. La București este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 și să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF.

În prima etapă, după testele statice, trenul va efectua o serie de teste dinamice (pe Inelul de la Făurei al AFER și pe rețeaua feroviară publică).

După finalizarea tuturor acestor etape și atingerea momentului în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulația cu călători în siguranță, trenul va fi pus în circulație de către CFR Călători, câștigătorul licitației pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv.

Vă ținem la curent cu privire la etapele pe care pe parcurgem, astfel încât trenul acesta și celelalte 36 să deservească publicul cât mai repede”, mai transmite AFR.

Vezi și CEA MAI PERICULOASĂ GARĂ DIN ROMÂNIA? GESTUL RISCANT PE CARE ÎL FAC CĂLĂTORII DACĂ VOR SĂ PRINDĂ TRENUL

Sursă foto: Facebook ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară