Una dintre mașinile pentru care o mulțime de colecționari ar fi dispuși să plătească bani grei este Mercedesul blindat al lui Nicolae Ceaușescu, ce are o serie de dotări care nu se regăsesc la foarte multe mașini. Povestea din spatele automobilului este de-a dreptul uimitoare, devenind rapid o piesă de rezistență pentru foarte multe persoane.
Mercedesul negru și blindat 450 SEL a atras atenția multor persoane recent, după ce a fost recondiționat și scos la vedere. Mașina arată de-a dreptul impecabilă, parcă scoasă din reprezentanță. Totuși, are în spate o poveste care i-ar uimi chiar și pe cei mai sceptici critici.
Mașina este o adevărată bijuterie care ar demara în trombă pe străzile din București. În acest moment, Mercedesul se află în patrimoniul Ministerului Afacerilor Interne, fiind o piesă de colecție ce nu mai este folosită de foarte mulți ani. După Revoluția din 1989, mașina a petrecut mult timp în garaj, devenind doar un obiect care le aducea aminte oamenilor de regimul lui Ceaușescu.
Mercedesul 450 SEL a fost fabricat în 1978 și are o capacitate cilindrică de 6.900 de centimetri cubi, cu un motor de 286 de cai putere și cu o greutate care atinge 2.900 de kilograme. Mașina a fost construită pentru a-i servi lui Nicolae Ceaușescu și soției sale în timpul deplasărilor, însă acesta a refuzat întotdeauna să se urce pe bancheta din spate. Deși este dotată cu aer condiționat, mașina nu are ABS, deoarece nu existau încă în momentul în care a fost proiectată.
„Mașina a aparținut, de fapt, Securității statului. A fost achiziționată pentru a fi pusă la dispoziția delegațiilor străine și, în special, a președinților care solicitau mașină blindată – așa erau procedurile în perioada aceea și așa este și acum.
Mașina a fost folosită de puține ori. În perioada aceea – cred că în ’79 a fost adusă de către Securitate -, a fost folosită la câțiva președinți de stat din țările arabe, președinți care vizitau destul de des România în perioada aia. Ceaușescu avea relații strânse cu ei și ei solicitau treaba asta”, susține colecționarul de mașini de epocă, Viorel Burcea.
În timpul Revoluției care a început în 1989, Mercedesul se afla în garajul Leonida, locul unde se află în acest moment Guvernul României. Aceasta ar fi trebuit să fie pornită, însă, din păcate, două piese esențiale lipseau, ceea ce a dus la rămânerea mașinii pe loc.
„Mașina asta n-au reușit să o ia. De ce? Pentru că subofițerul care era în noaptea aia de serviciu a avut prezența de spirit să-i ia de la motor capacul de delcou și rotorul, ceea ce a făcut imposibilă pornirea. Acum vreo 15 ani, omul – care a ajuns chiar să lucreze în baza asta de reparație -, fiind aproape de pensie, i-a spus șefului: «Eu am piesele alea». Și uite așa, mașina a recăpătat viață și oamenii aceștia de suflet au reușit să pună mașina în funcțiune și să arate la modul acesta”, susține Viorel Burcea.