Cel mai luxos tren din Europa a fost comandat, in 1926, de Regele Ferdinand. La Milano, constructia sa a durat doia ani, iar in prezent, garnitura poate fi inchiriata contra sumei de 12.000 de euro pentru o zi.
Trenul regal este o adevarata bijuterie, iar pentru constructia sa nu s-a facut rabat de la calitate. Au fost folosite cele mai scumpe decoratiuni ale vremii, precum piele de Cordoba, lemn nobil sau oglinzi aduse din Venetia. Chiar si acum, oglinzile venetiene dau o stralucire aparte vagoanelor, iar mahonul, nucul si ciresul aduc o clasa regala incaperilor.
Mobilierul este cel original si dateaza de acum 80 de ani, iar in vagonul sufragerie persista inca atmosfera eleganta a intalnirilor de mare gala.
Fotolii umplute cu puf de pinguin
Printre dotarile de lux se numara si cateva fotolii despre care se spune ca ar fi umplute cu puf de pinguin!
Dar cum acestea sunt piese de mobilier originale, nimeni nu a indraznit sa le desfaca pentru a se convinge daca zvonul este adevarat sau nu. Din cele 12 vagoane, atat cat avea initial garnitura feroviara, in zilele noastre doar cinci mai sunt functionale. Unul dintre ele este nerestaurat – vagonul auto- care zace langa trenul comandat de Gheorghe Ghiorghiu Dej.
Interiorul trenului lasa cu gura cascata orice vizitator. Printre cele enumerate mai sus, in garnitura regala mai puteti vedea scaune tapitate cu piele de Cordoba, corpuri de iluminat facute cu sticla de Murano si chiar scrumiere si vaze realizate din albastru din Grecia. Cat despre incalzire, fiecare vagon este prevazut cu propria soba cu lemne.
Se poate inchiria!
Socieatatea Feroviara de Turism, cea care are in grija rama, inchiraza trenul. Astfel, o zi de plimbare, pe ruta Bucuresti- Sinaia (dus-intors) ajunge la 12.000 de euro fara TVA. Si nu sunt putini doritori!
Spre exemplu, o femeie a inchiriat trenul pentru a-i face o surpriza sotului sau, cu ocazia aniversarii zilei de nastere, dar si pentru a celebrara nunta de argint.
Scurta istorie a trenului regal!
In iunie 1928 iese din fabricatie de la uzinile Ernesto Breda din Milano si este livrat Romaniei, intrand in serviciul Casei Regal. 12 ani mai tarziu, la Chisinau, Majestatea Sa Regele Carol al II-lea si ASR Principele Mihai I au ales sa petreaca sarbatorea crestineasca a botezului Domnului, in mijlocul ostasilor de la granita de rasarit si a populatiei basarabene. In ianuarie 1948, inainte de plecarea in exil, MSR Mihai I a luat ultimul pranz pe teritoriul Romaniei in vagonul salon, iar tot in acelasi an, trenul devine tren prezidential pana in anul 1977, atunci cand a fost inlocuit de o noua garnitura fabricata in Romania, la fabrica de vagoane Arad.
Si comunistii s-au bucurat de garnitura feroviara
Tot in trenul regal, in toamna lui 1955, tot in vagonul salon, s-au purtat discutiile privind plecarea trupelor sovietice din Romania, dialog ce au avut loc intre Nikita Hrusciov, conducatorul Uniunii Sovietice si Gheorghe Gheorghiu-Dej. Pe 6 august 1975, in vagonul regal au servit micul dejun presedintele Statelor Unite, Gerard Ford, si secretarul de stat Henry Kisinger, care au calatorit impreuna cu Nicolae Ceausescu. Intinerariul a fost de la Bucuresti la Sinaia si, in aceeasi zi, la dejunul de lucru ce a avut loc la Castelul Peles s-a hotarat acordarea “Clauzei Natiunii celei mai favorizate” pentru Romania.
Folosit pentru filme si reclame
Pe langa clientii normali, trenul este solicitat, contra cost, de casele de productie pentru realiza filmari in interior.
––––––––––––––––––––––––––––
CITESTE SI:
Galerie foto de senzatie din luxosul tren regal! Ce crezi, iti permiti sa-l inchiriezi?
Mii de romani, in fata palatului regal! Regele Mihai isi sarbatoreste ziua de nastere si onomastica
ULTIMA ORA! Regele Mihai, in stare de soc! Principesa Irina si sotul ei si-au aflat sentinta
––––––––––––––––––––––––––––
Printre acestia s-a numarat si regretatul regizor Sergiu Nicolaescu, care a turnat pelicula Orient Express.
(Sursa foto turismferoviar.ro, prisma-online.ro, wikipedia.org, familiaregala.ro) (Alex Saulea)