Cum am ajuns! Romania vinde avioane in Guatemala! Vezi aici ce companie face aceasta tranzactie
Contractul de cumpărare a fost încheiat, dar cele două aeronave se află în prezent într-o fază de reparaţii şi verificare, a spus Vizental.
El a arătat că valoarea tranzacţiei este de circa 1,1 milioane de dolari, sumă care a fost depusă într-un cont escrow, vânzarea urmând să se realizeze după ce vor trece toate testele şi vor fi obţinute autorizaţiile de zbor extern.
Tranzacţia este intermediată printr-un broker londonez, iar cumpărătorul este firma Star Aviation Services SA, înregistrată în Guatemala, potrivit sursei citate.
Reprezentantul administratorului judiciar a precizat că tranzacţia a fost negociată înainte de intrarea Romstrade Logistic Expres (fostă Direct Aero Services) în insolvenţă, aprobată de Tribunalul Giurgiu în decembrie 2012.
În afara celor două avioane, flota Romstrade Logistic Expres mai include un al treilea avion, aflat la reparaţii în Cehia şi care ar putea fi de asemenea cedat.
„Avionul va fi probabil vândut, acesta este scenariul. Urmează să obţinem fondurile pentru a-l repara şi repatria”, a afirmat Vizental, potrivit Mediafax.
Administratorul judiciar urmează să facă o propunere privind reorganizarea sau falimentul companiei în maxim 30 de zile, a mai spus reprezentantul CITR.
Potrivit datelor din tabelul preliminar al creanţelor, creditorii firmei au solicitat 67 milioane lei, fiind acceptată o creanţă de 66,9 milioane lei, din care 7,8 milioane lei sub condiţie. Printre cei mai mari creditori se numără Cessna Finance Export Corporation (15,1 milioane lei), ANAF (14,3 milioane lei), BRD (13,2 milioane lei), Romstrade (11,8 milioane lei) şi Blue Air Transport Aerian (8,58 milioane lei).
Romstrade Logistic Expres, controlată de Nelu Iordache (75%) şi Gheorghe Cruceru (25%), a fost înfiinţată în anul 2007, având drept obiect de activitate transportul internaţional de persoane în regim charter şi în regim de taxi, comercializarea produselor alimentare şi nealimentare la bordul aeronavelor, închirierea de autoturisme, vânzări pachete turistice şi bilete de avion.
„Compania a desfăşurat în perioada 2010 – noiembrie 2012 o activitate cu pierdere, rentabilitatea activităţii fiind influenţată de neajustarea cheltuielilor la nivelul veniturilor obţinute”, se arată în raportul privind cauzele şi împrejurările care au dus la apariţia insolvenţei, elaborat de administratorul judiciar, potrivit Mediafax.
Potrivit documentului, la 30 noiembrie 2012 figurau in situaţiile financiare ale firmei trei aeronave Saab, două aeronave Cessna Mustang şi 11 maşini. Aeronavele Cessna nu mai aparţin companiei după rezilierea contractelor de leasing de către finanţator în anul 2012, unităţile fiind returnate către Cessna Finance Export Corporation.
În raport se arată că Romstrade Logistic Expres a achiziţionat în perioada 2009-2010 patru avioane Saab, în valoare totală de 6,4 milioane dolari.
Omul de afaceri Nelu Iordache controlează un grup cu mai multe companii, cele mai cunoscute fiind constructorul Romstrade, aflat în insolvenţă, şi transportatorul aerian low-cost Blue Air.
Iordache se află în arest preventiv din decembrie, într-un dosar în care procurorii anticorupţie îl acuză de faptul că, în calitate de administrator al Romstrade, ar fi schimbat fără respectarea prevederilor legale destinaţia sumei de 25 de milioane de lei, bani încasaţi în vederea proiectării şi execuţiei lucrărilor la primul tronson din autostrada Nădlac – Arad.