Pensiile românilor sunt stabilite în funcţie de stagiul de cotizare. Începând cu data înscrierii la pensie, cuantumul acesteia se determină prin înmulțirea punctajului mediu anual realizat de asigurat în perioada de cotizare cu valoarea unui punct de pensie. În acest context, foarte mulți angajați vor să afle cât au cotizat la sistemul de pensii. Iată cum poţi afla acest lucru.
Până când va fi pus în practică sistemul REVISAL, prin care angajații își pot verifica vechimea în muncă și dacă angajatorul i-a plătit toate dările la stat, angajații își pot verifica anii în care au cotizat la sistemul de pensii prin Casa Națională de Pensii Publice (CNPP).
Pentru a afla această informaţie, salariaţii îşi pot face un cont de utilizator pe site-ul CNPP pentru a afla ce vechime în muncă a acumulat pentru pensia de stat.
CITEŞTE ŞI: VESTE DE NECREZUT PENTRU ACEŞTI PENSIONARI: CEA MAI MICĂ PENSIE, 1052 LEI
Contul se crează după ce un formular este completat, apoi tipărit și prezentat, împreună cu actul de identitate, original și copie, la orice casă locală de pensii. Ulterior, veți primi un e-mail prin care veți putea seta parola contului, după care veți putea accesa efectiv contul din site-ul CNPP. Trebuie să parcurgeți următorii pași, descriși de avocatnet.ro
1. Primul pas este autentificarea în contul de utilizator. Apăsați pe butonul „Autentificare” din colțul din dreapta-sus al site-ului www.cnpp.ro. Se va deschide o pagină în care veți introduce e-mail-ul și parola pe care le-aţi setat pentru contul dvs, iar apoi veți apăsa pe „Autentificare”.
2. Odată intrat în cont, veți avea la dispoziție un meniu în partea stângă a paginii. În meniu, selectați „Datele mele din sistemul public de pensii”.
3. În acea secțiune, puteți alege fie un document cu stagiile lunare de cotizare înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001, fie un document cu stagiile anuale de cotizare. Intrați pe stagii lunare sau pe stagii anuale și apoi apăsați pe „Generează raport actualizat”.
4. În primul fișier puteți vedea situația vechimii lună cu lună (zile lucrate, venituri, condiții de muncă, punctaj, angajatorii care au cotizat pentru tine, vechime totală de muncă acumulată), din aprilie 2001 și până în prezent, iar în al doilea puteți vedea doar situația anuală (fără detalii lunare). Dacă vreți să vedeți situația anterioară lunii aprilie 2001, trebuie selectat „Informații din carnetul de muncă” și apăsat pe „Generează raport actualizat”.
5. După ce ați solicitat generarea unui raport actualizat (sau a mai multor rapoarte), trebuie să așteptați câteva minute până se generează efectiv în sistem și devine disponibil în contul dvs. Când un raport este gata, primiți un e-mail de notificare și raportul îl puteți descărca, în format PDF, din contul de pe site-ul CNPP. Mai precis, vă duceți înapoi în pagina în care ați cerut generarea raportului și veții găsi acolo fișierul descărcabil.