În 2013, eMAG a realizat un exercițiu de marketing inedit, publicând pe YouTube un clip în care prezenta o cutie uriașă, de dimensiuni mult mai mari decât cele folosite pentru livrarea produselor mici prin easybox. Această cutie de 4 metri lungime era o replică a celor obișnuite, dar în interior se afla un autoturism Ford. Acest video a fost parte dintr-o campanie creativă menită să atragă atenția asupra serviciilor de livrare ale companiei.
Povestea a început în august 2011, când Iulian Stanciu, CEO-ul eMAG, a declarat că retailerul discuta cu dealeri auto pentru a aduce mașinile pe internet. Stanciu explica atunci că un astfel de model de afaceri ar oferi dealerilor posibilitatea de a reduce costurile, iar clienții ar putea achiziționa autoturisme la prețuri mai avantajoase.
„Imaginați-vă că pentru o mașină de 7.000 – 8.000 de euro, prețul ar putea scădea cu 10%, ceea ce ar însemna o economisire de 700-800 de euro, o sumă care chiar contează”, spunea el la acel moment.
În noiembrie 2013, ideea a prins contur, iar eMAG a devenit primul retailer din România care a început să vândă autoturisme pe internet, cu ocazia celui de-al treilea Black Friday. Atunci, compania a pus la vânzare 63 de mașini de la mărci renumite precum Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai și Mercedes-Benz, cu o valoare totală de aproximativ un milion de euro. Cea mai scumpă mașină din ofertă a fost un Mercedes-Benz Clasa E 220 CDI Sedan, care costa 45.000 de euro. În final, 60 dintre vehiculele disponibile au fost vândute.
Reducerile oferite în cadrul acelei campanii ajungeau la peste 1.800 de euro pentru modelele Dacia, iar pentru Mercedes-Benz, discounturile depășeau 12.000 de euro. Este important de menționat că, pe atunci, prețurile pentru mașinile noi erau semnificativ mai mici decât în prezent, iar mai multe modele noi aveau un preț de pornire sub 20.000 de euro (în versiunea cu dotări minime). eMAG promova această experiență de cumpărare ca fiind la fel de simplă ca achiziționarea unui laptop sau a unei mașini de spălat, dar în acest caz era vorba despre autoturisme.
CITEȘTE ȘI: Profită de reducerile uriaşe înainte de Black Friday la SHEIN: Peste 500.000 de produse la preț redus
„Clienții adaugă mașina în coșul de cumpărături ca și în cazul oricărui alt produs pentru a-l rezerva și trebuie sa achite o taxă de 1.000 de lei, Ei sunt apoi contactați pentru finalizarea achiziției de către un reprezentant al partenerilor eMAG care participă la promoție”.
În 2013, eMAG a lansat un clip promoțional în care o mașină Ford Focus era introdusă într-o cutie mare din placaj, subliniind faptul că achiziționarea unui autoturism online este la fel de simplă ca orice alt produs, chiar și unul de dimensiuni mari și prețuri mari. După acest succes, eMAG a continuat să diversifice oferta auto, iar la Black Friday 2014 a introdus un produs surpriză: tichete de carburant, vândute cu 10% mai ieftin decât prețul de la pompă. De asemenea, categoria anvelopelor, introdusă în 2013 pe site, a înregistrat vânzări mari.
Acest succes a inspirat și alte companii să includă autoturisme în ofertele lor, iar site-ul Autovit.ro a devenit un important jucător în domeniu, vânzând atât mașini second-hand, cât și noi, în cadrul campaniilor de Black Friday.
Deși eMAG nu este un dealer auto și nu deține showroom-uri, compania încheie parteneriate cu dealeri auto, stabilind reduceri pentru anumite modele cu mult înainte de Black Friday. Astfel, eMAG beneficiază de autoturisme pe platforma sa, iar dealerii auto pot reduce stocurile.
În fiecare an, mașinile au făcut parte din oferta de Black Friday a eMAG, iar în 2024, retailerul va pune la vânzare 88 de autoturisme, dintre care 12 sunt full-electrice și 33 pe benzină.
CITEȘTE ȘI: Când începe Black Friday la eMag? Cum poți lua în rate, chiar dacă nu ai card de cumpărături