Zilele acestea, un turist italian a venit să-și vadă rudele de la Galați. Cu această ocazie, bărbatul a vrut să vadă și podul peste Dunăre, iar reacția sa a fost complet neașteptată. A împărtășit-o imediat pe rețelele de socializare.
Abia inaugurat la începutul lunii iunie, impresionantul pod a reușit deja să adune turiști străini, printre care se numără și italianul Ruggiero. După ce a văzut construcția impresionantă, a lăudat-o imediat prietenilor, spunând:
„Am venit din Italia, în vizită la niște rude din Galați. Am vrut să văd podul peste Dunăre. Am fost cu mașina, dar și cu barca, pe fluviu. Este o construcție spectaculoasă”.
Nu doar turiștii străini sunt invitați să vadă podul, ci și românii, mai ales cei care locuiesc în Brăila. Potrivit unui anunț transmis de către reprezentanții de la Primăria Oancea, în fiecare zi, construcția poate fi vizitată. Mai mult decât atât, instituția pune la dispoziție un microbuz cu o capacitate maximă de 19 persoane, prin care să asigure transportul.
„Primăria Oancea organizează zilnic, timp de o săptămână, vizite la podul de la Brăila pentru toți cei care doresc să viziteze o construcție superbă mult așteptată. În fiecare zi o să plece microbuzul cu câte 19 persoane, de luni până vineri”, au transmis reprezentanții Primăriei, pe Facebook.
(CITEȘTE ȘI: Asta e culmea! Un om de afaceri blochează construcția noului pod suspendat peste Dunăre la Brăila)
Nu doar că este cel mai mare pod suspendat de care l-a avut țara vreodată, dar este și pe locul al treilea în Europa, în ceea ce privește deschiderea centrală. Dată fiind măreția construcției, și prețul este unul pe măsură! Nu mai puțin de două miliarde de lei au fost necesare, iar 85% din sumă a fost asigurată prin fonduri europene.
Contractul pentru realizarea podului de peste Dunăre a fost semnat cu Asocierea italo-niponă WeBuild/Astaldi – IHI Infrastructure. Este unul dintre cele mai mari contracte pentru infrastructura rutieră semnate până acum, dar nu este pe locul 1. Câștigător în tipul cheltuielilor este segmentul reprezentat de loturile 2 și 3 pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești sau Loturile 1 și 2 ale UMB pe A7 Focșani – Bacău.
Contractul include și realizarea a 24 de kilometri de drumuri de legătură, 19 kilometri 2×2 varianta Jijila și alți 4,3 km varianta scurtă Smârdan – Măcin cu profil de Drum Național. De asemenea, în primii 5 ani de la inaugurare, respectiv până în iunie 2028, trecerea podului va fi gratuită.