Tot mai mulți turiști au ajuns să se plângă de țepele pe care le iau pe internet, dorind să rezerve cazări cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Nu puțini sunt cei care spun că există cabane care au reclame frumos îmbrăcate în spațiul online, însă realitatea ar fi cu totul alta. Cum a descoperit un român cu aplicația Google Street View că locația pe care a închiriat-o nu există?
A început sezonul țepelor pe internet atunci când vine vorba despre cazările de sărbători. Pentru că iarna bate la ușă, românii vor să petreacă alături de cei dragi fie acasă, fie la munte. Mulți sunt cei care aleg stațiunile montane de la noi și închiriază cabane, unde să se distreze pe cinste de Crăciun ori de Revelion.
Sigur că, există și situații neprevăzute ca-n fiecare an, când unii turiști se confruntă cu realitatea. Sunt cazuri când oamenii dau un avans frumos pentru a închiria o cabană, apoi se trezesc că locația respectivă nu există de fapt.
Rețelele de socializare s-au umplut de tot felul de mesaje în care oamenii se plâng de anumite cazări de la noi, spunând că sunt țepe. Din fericire, unii au depistat la timp tentativele de fraudă și au reușit, cu greu, să-și ia banii înapoi.
Spre exemplu, câțiva turiști au dat un avans de 1.500 de lei pentru a petrece Revelionul la Borșa. Această locație nici nu exista în realitate. Mai mult decât atât, era închiriată după același model și altora.
„Am rezervat, am virat avans și nu mai răspunde la telefon. De fapt, am sunat de pe alt telefon si a spus că este liberă, aceasta fiind, de fapt, rezervată de noi. Când i s-a spus că este rezervată de noi, a închis telefonul imediat”, se arată într-o postare pe Facebook.
Un turist a căutat locația pentru care dăduse avans pe aplicația Google Street View. Așa a descoperit că nu există. Mare i-a fost mirarea lui Silviu când a realizat prin ce situație bizară trece. L-a avertizat pe presupusul proprietar că-i face plângere la Protecția Consumatorului și a reușit să-și ia banii înapoi.
„Am dat şi un avans de 1.000 de lei. A fost o locaţie prezentată foarte bine în poze. Era undeva în câmp. Nu era nimic în zona respectivă. Nicio casă. I-am spus că o să fac plângere şi la Protecţia Consumatorului, şi la Poliţie. În cele din urmă, a răspuns şi a restituit avansul trimis”, a spus Silviu, conform Observator.