Culmea protestului. Peste 200 de taximetrişti din Oradea au protestat împotriva Uber, deşi serviciul nu există în oraş

Publicat: 17/04/2019 | 11:18
Culmea protestului. Peste 200 de taximetrişti din Oradea au protestat împotriva Uber, deşi serviciul nu există în oraş

Peste 200 de taximetriști din Oradea au protestat împotriva Uber, alăturându-se protestului taximetriștilor din București, numai că – în Oradea – serviciul Uber nu există încă.

Conform ebihoreanul.ro, a fost vorba de un protest împotriva platformei de ridesharing Uber, deşi aceasta n-a ajuns încă în Oradea. Coloana a pornit puţin după ora 15 din parcarea Real II din Episcopia şi a înaintat de-a lungul străzii Matei Corvin, până la sensul giratoriu de la ieşirea spre Nojorid. Taximetriştii au însoţit mai mulţi colegi care, împărţiţi în zece maşini, au pornit către Bucureşti pentru a participa la marşul de protest împotriva Uber.

„În total, la mitingul care va avea loc mâine seară între orele 18-22 în Piaţa Victoriei din Bucureşti vor participa circa 70 de maşini din Bihor. Suntem nemulţumiţi şi vrem să ne apărăm job-ul”, a declarat, pentru ebihoreanul.ro, liderul Camerei Taximetriştilor Bihor, Iosif Rad.

Protest împotriva Uber la Oradea

Șoferii Uber şi Taxify ar putea fi sancţionaţi de la „prima abatare”

Potrivit legislaţiei în vigoare, persoanele fizice sau juridice care efectuau în mod repetat transport public, contra cost, de persoane erau sancţionaţi cu amenzi de la 1.000 lei, la 5.000 lei. Guvernul propune acum eliminarea expresiei „în mod repetat”, ceea ce înseamnă că şoferii Uber şi Taxify ar putea fi sancţionaţi de la „prima abatare”, fără ca autorităţile să mai fie nevoite să demonstreze caracterul repetitiv al transportului de persoane.

Printre motive se numără faptul că „activitatea de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale determină consecinţe negative asupra strategiilor autorităţilor administraţiei publice locale în privinţa transportului public local, cu impact negativ asupra mediului înconjurător din cauza creşterii poluării”. 

Un alt motiv este şi acela că „impactul negativ asupra mediului concurenţial normal al activităţii operatorilor care sunt autorizaţi să presteze serviciul de taximetrie, având în vedere numărul limitat al autorizaţiilor care se eliberează la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale”.