Se spune că românii sunt inventivi și că se descurcă în orice situație, oricât ar fi de dificilă. Totuși, există și români pentru care principala problemă este… plictiseala. Motiv pentru care, în lipsă de ocupație și sfidând legile bunului simț, apelează numărul de urgență 112 de… zeci de mii de ori. Fără a ține cont că, exact în acele minute, cineva s-ar putea afla în pericol iminent.
Au trecut 15 ani de când a fost înființat servixiul de urgență 112, iar cifrele statistice oferă o imagine de ansamblu. Numai că, din nefericire, există și exemple nefericite.
Astfel, în primele 10 luni din 2018, o persoană din Bucureşti a apelat 112 de 21.567 de ori. O persoană din Iaşi, în aceeaşi perioadă, a sunat la 112 de 18.525 de ori, una din Neamţ de 18.390 de ori, una din Gorj de 15.703 ori, iar una din Buzău de 8.847 de ori.
Aceste persoane au fost amendate cu câte 500 de lei. Reprezentanţii Sistemului precizează că apelurile repetitive, apelurile false, apelurile involuntare consumă timp şi resurse, putând fi afectate, astfel, urgenţele reale.
În cazul în care aţi sunat involuntar la 112, sunteţi sfătuiţi să nu închideţi, ci să precizaţi operatorului că a fost o greşeală.