Concept unic scos de Lidl pe piață. Cu 15 lei dorește să revoluționeze „masa” omului
Mulți dintre noi aruncă lunar o cantitate considerabilă de produse alimentare. Românii și nu numai au tendința de a cumpără mai multă mâncare decât pot consuma, iar multe dintre produse sfârșesc la coșul de gunoi. Acest lucru a făcut ca risipa alimentară să devină o adevărată problemă în ultimii ani, iar acum se caută tot felul de metode pentru a o reduce. În acest sens, Lidl vine cu o propunere avantajoasă pentru clienții săi și introduce „pungi anti-risipă”.
Potrivit specialiștilor, risipa de alimente crește riscul de insecuritate alimentară și de malnutriție, mai ales în contextul în care foametea la nivel mondial este în creștere. Așa că de ceva timp, majoritatea țărilor caută soluții pentru a o reduce și pentru a face consumatorul mai conștient. Potrivit Organizației Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), aproximativ o treime din totalitatea alimentelor produse în întreaga lume se pierd sau se risipesc.
Cifrele sunt înspăimântătoare. Dacă privim doar la nivelul Uniunii Europene, în fiecare an aproximativ 87,6 milioane de tone de alimente se risipesc. Tocmai pentru a reduce aceste procentaje astronomice, unele dintre marile lanțuri de magazine caută soluții pentru a limita risipa alimentară. În acest sens, Lidl vine cu o nouă strategie și plănuiește să introducă în magazinele din toată lumea ceea ce se numește generic „punga anti-risipă”.
(CITEȘTE ȘI: PRODUSUL CARE SE VINDE LA LIDL ROMÂNIA CU DOAR 1,99 LEI! OFERTA AȘTEPTATĂ DE ROMÂNI)
Lidl, concept unic pe piață
Lild aduce în fața clienților săi ceea ce se numește „punga anti-risipă”. Mai exact, lanțul de magazine scote la vânzare la prețul de numai 15 lei (3 euro) aceste pungi care conțin alimente ce nu mai sunt atât de aspectuoase, dar care încă sunt bune de consumat. Pentru moment, clienții pot găsi în „meniul anti-risipă” doar fructe și legume.
Concret, toate legumele și fructele care rămân nevândute odată cu venirea stocului nou de produse vor fi puse în pungile anti-risipă și o să fie vândute mai ieftin. Conceputul a fost testat până acum în Insulele Canare și s-a bucurat de un real succes, așa că Lidl are de gând să îl extindă în toate țările în care lanțul de magazine a ajuns.
„După succesul înregistrat în Insulele Canare sunt convinsă că și clienții noștri din restul țărilor vor saluta această inițiativă într-un mod foarte pozitiv”, a declarat Michaela Reischl, director Responsabilitate socială și corporativă Lidl.
Proceduri similare sunt desfășurate deja în majoritatea lanțurilor de magazine, unde produsele ce nu mai ai un termen de valabilitate prea mare sunt puse la vânzare cu un preț redus. În cazul magazinelor Lidl, această practică este întâlnită cel mai des pentru produsele lactate.