Decizie fără precedent luată de membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA)! Aceștia au emis prima decizie de eliminare a unui material video pentru publicitate mascată. Este vorba despre un episod din podcastul lui Cătălin Măruță, în care au fost invitate actriţa Carmen Tănase şi medicul plastician Dana Mircioiu. Află, în articol, toate detaliile!
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis eliminarea unui episod din cadrul podcastului Acasă la Măruță. Hotărârea a fost luată în urma unei reclamații făcute de un telespectator. Reacția echipei de producție nu a întârziat să apară.
Un telespectator al podcastului lui Cătălin Măruță a făcut o reclamație la CNA în legătură cu episodul în care au fost intervievate actriţa Carmen Tănase şi medicul plastician Dana Mircioiu. În sesizarea respectivă, s-a precizat că atât moderatorul, cât și cele două invitate au promovat produse de slăbit, fără a menţiona explicit caracterul comercial al mesajului, potrivit Pagina de Media.
Vicepreședintele CNA, Valentin Jucan, a analizat ediția cu pricina din cadrul podcastului Acasă la Măruță și a ajuns la concluzia că, într-adevăr, conține publicitate masacată. Astfel, producția a încălcat Legea audiovizualului privind comunicările comerciale.
În cele din urmă, Valentin Jucan a propus emiterea unui ordin de eliminare a conţinutului, iar decizia a fost votată în unanimitate. Acum, urmează ca CNA să comunice hotărârea către YouTube pentru a scoate materialul de pe platformă.
„Nu poate să-mi spună domnul Măruţă că nu are experienţa publicităţii, a plasării de produse. Să facem o comunicare specială pentru domnul Măruţă, ne cam obosim degeaba. Cine e de bună credinţă, ştie foarte bine care este legislaţia”, a declarat Monica Gubernat, membru CNA.
În urma deciziei luate de CNA, echipa lui Cătălin Măruță a transmis un punct de vedere referitor la această situație. Producătorii au transmis că vor lua măsuri suplimentare pentru a nu mai exista astfel de probleme.
„Echipa podcastului „Acasă la Măruţă” respectă cu stricteţe toate standardele legale şi de industrie privind conţinutul editorial şi publicitar. Am realizat mereu activităţile de promovare în mod transparent faţă de public şi nu a fost niciodată intenţia noastră să realizăm vreun material care să nu respecte reglementările în vigoare.
Pentru a ne demonstra angajamentul faţă de transparenţă şi conformitate, vom implementa măsuri suplimentare pentru a asigura o mai bună delimitare între conţinutul editorial şi orice formă de promovare comercială.
Ne dorim să oferim publicului nostru materiale de calitate, respectând în acelaşi timp toate cerinţele impuse de autorităţi şi bunele practici din industrie”, se arată într-un mesaj trimis sursei menționate mai sus.