Covalact se numără printre cei mai mari producători de produse lactate din România. Brandul a devenit cunoscut grație unei campanii publicitare cunoscute la TV sub numele „Coana Chiva” și a sloganului „Prea bun, prea ca la țară”, în care rolul principal îl joacă regretata actriță Natașa Raab. În ultimii ani, au fost realizate mai multe reclame TV pentru acest brand, iar cel mai recent spot publicitar a fost difuzat cu patru luni în urmă.
Francezii de la Lactalis Group dețin brandul Covalact, dar și o serie de alte companii românești de profil, printre care se numără Albalact, Dorna Lactate, Rarăul, Lactate Harghita, Lactalis România, Parmalat România și Lactalis Logistic. Împreună, aceste companii au peste 2.300 de angajați și operează șapte branduri românești (cum ar fi LaDorna, Albalact, Covalact, Zuzu, Fulga, Rarăul, Poiana Florilor), inclusiv mărci regionale, precum Friss, care este comercializat în județele Harghita și Covasna, și branduri internaționale, ca President, Galbani și Santal.
Anul trecut, Albalact, Covalact, Dorna Lactate și Lactate Harghita, patru dintre firmele care fac parte din grupul francez Lactalis și care se specializează în producția de produse lactate și brânzeturi, au înregistrat împreună venituri de peste 1,6 miliarde de lei, în creștere cu 21,6% față de anul anterior, potrivit Economica.net. Covalact a raportat venituri de 261,8 milioane de lei, în creștere cu 9% față de anul 2021, dar a înregistrat o pierdere de 205.000 de lei, față de un profit de 5,8 milioane de lei în 2021.
Lactalis România este și cel mai mare procesator de lactate din țară. Se aprovizionează cu lapte crud de la DN Agrar Group, cea mai mare fermă zootehnică integrată din România, cu activități de producție de lapte de vacă și culturi vegetale în județele Alba, Sibiu și Hunedoara.
Brandul „Covalact de Țară” a fost lansat în 2010, împreună cu sloganul „Prea bun. Prea ca la țară”. Acesta a devenit rapid un element foarte cunoscut în conștiința românilor, putând fi utilizat în diverse contexte și discuții. Brandul a reușit să rămână în atenția publicului, în mare parte datorită Coanei Chiva, interpretat de regretata actriță Natașa Raab, fiind un personaj memorabil și ambasadorul gustului autentic românesc de la țară. Sloganul a crescut afacerile Covalact cu 60% în primii trei ani de la lansarea acestuia, în 2010.
Cel care a creat acum celebrul slogan și s-a ocupat de reclamele Covalact în ultimii 13 ani a fost publicitarul Crăiţa Coman. „Nataşa Raab a avut o contribuţie esenţială, a dat viaţă acestui personaj prin carisma cu care l-a interpretat. Coana Chiva e un personaj inspirat de bunica mea, o femeie aprigă, muncitoare, cu valori autentice, tradiţionale, cu un umor puţin înţepător, care e “şefa informală“ a tuturor”, a povestit aceasta pentru Paginademedia.ro.
În doar câțiva ani de la lansarea campaniei, sloganul devenise deja parte din folclor. În 2014, în discuțiile online de pe platforme precum Facebook, Twitter, Youtube și bloguri, fraza „Prea bun, prea ca la țară” era cea mai frecvent parafrazată expresie, depășind alte două lozinci: „Prietenii știu de ce” (Bergenbier) și „Viitorul sună bine” (fostul Connex): „Sloganul a surprins esenţa brandului, dar cu siguranţă a întrecut orice aşteptări în privinţa popularităţii. Am primit filmări din Bulgaria în care românii erau invitaţi la intrarea în restaurantele de pe litoral cu “prea bun, prea ca la ţară”, a mai povestit Crăița Coman pentru sursa citată.