Cine deţine, de fapt, farmaciile Dona din România? Puţini ştiau asta, deşi le „calcă” aproape zilnic
Cu o tradiție de aproape 30 de ani pe piața farmaceutică din România, puțini sunt cei știu cine este omul de afaceri care deține rețeaua de farmacii Dona, companie 100% românească.
Este al patrulea mare pion important din piața de retail farmaceutic din România, cu 315 de farmacii active, dintre care 27 în regim de franciză, lanțul de farmacii Dona și distribuitorul de medicamente cu același nume, deținute de firma Siepcofar au obținut venituri de peste 1,12 miliarde de lei în anul 2021, o creștere de aproape 13% decât în 2020.
Cine deține grupul de farmacii Dona din România
Citește și: E SALARII AU AJUNS SĂ AIBĂ FARMACISTELE SENSIBLU SAU CATENA. CÂȚI LEI PRIMESC LUNAR
Grupul Dona aparține medicului și omului de afaceri Eugen Banciu. Pe lângă cele 315 farmacii din țară, compania include și partea de retail farmaceutic și distribuția de medicamente.
Potrivit directorului economic al farmaciilor Dona, succesul în rândul clienților a venit și datorită relației dintre pacienți și farmaciști. Consilierea și fidelizarea celor care le-au trecut pragul a jucat un rol esențial în dezvoltarea grupului farmaceutic.
„Performanţa unei farmacii depinde foarte mult de colectivul din cadrul acesteia. Dacă farmaciştii au grijă să fidelizeze pacienţii, să îi consilieze, să fie aproape de ei, pacienţii revin. E importantă relaţia între pacienţi şi farmacişti. În businessul de farmacii avem aspectul economic, trebuie să generăm valoare şi profitabilitate, dar avem şi responsabilitatea de serviciu public. Ne dorim să creştem în continuare în special în oraşele în care nu suntem. Ne dorim să creştem, ne propunem o dezvoltare echilibrată. Avem parteneri instituţii finanţatoare care sunt alături de noi. Ne dorim o dezvoltare măcar în linie cu piaţa, vrem să fim mai agresivi pe partea de distribuţie, pentru a lua din cota de piaţă a competitorilor“, a spus Rareş Mărculeţ, directorul financiar (CFO) al farmaciilor Dona, potrivit ZF.
În timp, după o creștere substanțială a vânzărilor, retailul a început să-și dezvolte propria nișă de produse și suplimente alimentare. Clienții pot găsi în farmaciile Dona un număr de 60 de produse care se comercializează sub marca proprie și 36 de suplimente. Aproximativ 3% din vânzările farmaciei sunt reprezentate de aceste două categorii de produse.
„Avem 36 de suplimente alimentare sub marca proprie, care acoperă principalele categorii de arii terapeutice, şi un număr de 60 de produse care se comercializează sub marca Farmacia Dona (geluri dezinfectante, diverse dispozitive medicale). Aproximativ 3% din vânzările din farmacii sunt reprezentate de aceasta categorie, dar suntem încă în faza de dezvoltare şi lansare de noi produse“, au transmis reprezentanţii Dona.
În anul 2022 a fost lansat și un magazin online al companiei Siepcofar, magazin ce vine în întâmpinarea clienților cu o gamă variată de dispozitive medicale și suplimente alimentare. Ideea de a extinge gama de servicii a venit în perioada pandemiei, atunci când pacineții s-au îndreptat către cumpărăturile online.