CFR-ul are locomotive cu pilot automat
„In mod regulat circulam cu o viteza de 140-160 de km/h spre Constanta, iar spre Campina cu 140 km/h. Acest lucru depinde de traseu”, ne-a declarat Adi Stoian, seful atelierului locomotive electrice. Pe langa dotarile mentionate, noile capete de tren sunt dotate cu pilot automat, precum si cu un monitor care permite evaluarea fiecarui sistem in parte doar prin apasarea unui buton. De altfel, cele doua locomotive pot circula si pe teritoriul Ungariei, deoarece sunt in conformitate cu normele Uniunii Europene. Daca CFR-ul va mai gasi fondurile necesare, inca o astfel de locomotiva va fi achizitionata. Super locomotiva „2004” a fost achizitionata de CFR in august, anul trecut, si a costat aproximativ doua milioane de euro. Seful atelierului este tare mandru de masinarii si ne-a marturisit ca meseria de mecanic de locomotiva nu este grea, dar trebuie sa iubesti ceea ce faci. „Ca sa reusesti in aceasta meserie trebuie sa existe pasiune. Eu am luat microbul de la tatal meu, care era mecanic si ma lua mereu in locomotiva”, ne-a mai povestit Adi Stoian. Bijuterie. Locomotiva „2004” este cea mai noua din tot parcul de masinarii