CFR se pregătește pentru o nouă achiziție. În doi ani am putea circula cu o viteză de 200 km/h prin toată țara
CFR se pregătește pentru o nouă investiție, însă oamenii nu par deloc mulțumiți de acest lucru. Clienții care merg regulat cu trenul au altă idee care ar putea să ajute la oferirea unor condiții de transport mult mai bune decât cele din prezent.
Compania din România care se ocupă de transportul feroviar este pregătită să facă o investiție uriașă pentru a achiziționa noi trenuri de mare viteză, în timp ce călătorii suferă în continuare din cauza întârzierilor, a lipsei aerului condiționat în timpul verii și a lipsei căldurii în timpul iernii. Oficialii nu au luat, se pare, în calcul toate aspectele pentru a putea pune în practică un asemenea plan.
VEZI ȘI: CFR A FĂCUT ANUNȚUL! TOȚI CĂLĂTORII CARE MERG CU TRENUL TREBUIE SĂ ȘTIE ASTA
CFR va cumpăra trenuri care circulă cu 200 km/h
CFR anunță că în doi ani țara noastră ar putea avea trenuri care să circule cu 200 de kilometri pe oră, însă infrastructura din acest moment nu permite o astfel de deplasare. Potrivit ultimelor studii realizate, doar 3% din liniile ferate pot susține un tren cu o viteză de 160 de kilometri pe oră.
Din păcate, trenurile din România merg foarte rar cu o viteză de 90 de kilometri pe oră, tocmai de aceea este imposibil ca noile achiziții făcute în următorii doi ani să poată fi puse în funcțiune. Singura soluție ar fi ca întreaga rețea de căi ferate din România să se repare, dar asta ar putea dura destul de mult.
„Am estimat undeva la peste 6 milioane de euro bucata. Vor lega marile oraşe pe axe nord-sud şi est-vest. 200 la oră în secunda aceasta nu se poate atinge pe niciun tronson din România. Oricum, eu cred că în acest deceniu îl atingem”, a declarat Ștefan Roșanu, Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
În acest moment există mici porțiuni de căi ferate în care trenurile pot atinge viteza de 160 km/h. Astfel, din cei 10.628 de kilometri de cale ferată, trenurile de mare viteză pot circula cu 160 km/h doar pe porțiuni care însumează în total 300 de km. Totuși, aceasta nu pare să fie o problemă prea mare pentru compania care așteaptă primele trenuri electrice în 2024.