Regizorul Toma Enache este invitatul săptămânii în podcastul „ALTCEVA cu Adrian Artene”, difuzat astăzi, de la ora 19.00, pe canalul de YouTube dedicat. Site-ul de specialitate IMDB îl recomandă pe Toma Enache drept unul dintre cei mai prolifici oameni de film din România, datorită diversității culturale în care a fost crescut și educat. Acest aspect s-a reflectat ulterior în opera și creația artistului.
Unul dintre subiectele abordate la masa de podcast a lui Adrian Artene a fost „dezghețarea” pieței cinematografice din România, datorită succesului avut de filmul „Teambuilding”. Publicul s-a întors în număr mare către sălile de proiecție, susține Toma Enache, fapt ce a generat cifre considerabile și pentru alte filme românești lansate ulterior. Pe scurt, regizorul prezent în podcastul „ALTCEVA” argumentează că este loc suficient în România pentru toți cei ce intenționează să facă film. (PODCASTUL INTEGRAL VA FI DIFUZAT AICI)
Toma Enache: Uite ce înseamnă succes – uite Mercedes, uite Honda, uite Volvo, fă și tu o mașina ca asta. Asta înseamnă o mașină de succes, să prindă 100 km/h în 10 secunde, să consume OK, să frâneze bine.
Așa e și cu filmele, e foarte clar, nu se poate să nu îndeplinească criteriile alea și e foarte simplu și de judecat. De aia la ei există rețetă, la noi nu există rețetă.
Dacă mâine luăm și punem cei mai valoroși și importanți actori din România în el, tot nu înseamnă că avem succes, ceea ce în America nu s-ar întâmpla.
( NU RATA: ”Doctorul de inimi”, prof. Dragoș Vinereanu: ”Iubim cu inima! În inimă este Dumnezeu!” )
Adrian Artene: Tendința este alta, nu de a pune actori valoroși, observ că tendința este de a pune persoane cunoscute, din varii domenii și cu pregătire sumară.
Toma Enache: Cumva asta a funcționat un pic pentru ei, adică au ales un număr de oameni din domeniu care au număr mare de followeri. Dacă raportezi la câți followeri au cei care joacă în filme, tot iese prost pentru ei, dar dacă raportăm la halul în care arată restul, atunci este extraordinar, este fabulos.
Suntem foarte atipici din punctul ăsta de vedere, mai ales pe zona asta cu filmul, nu reușim să aducem înapoi în cinema oamenii de atâta timp. Acum începe, dar toată lumea e nemulțumită că se merge spre comedii de o mai slabă calitate a glumelor. Dar totuși este o îmbunătățire. Se reînvață mersul către sala de cinema.
Și eu cred că din cei un milion care au mers la filmul «Teambuilding», au mai mers acum 300.000 la «Taximetriști» și la alte comedii, care, după părerea mea, fără acest succes nu ar fi avut atât cât au. Poate aveau doar 100.000 sau 50.000. Eu zic că lucrurile sunt în direcția bună, nu ține nimeni pe nimeni.
Așa cum în America sunt comedii ușoare, sunt drame de toate felurile, e loc și la noi să facă toată lumea. Nu înseamnă că dacă cineva merge la filme de comedie sau dacă merg la glume din astea nesărate, nu exclude să mergi să faci așa cum americanii au făcut «Tootsie», o comedie fabuloasă cu ce actori.
Nu exclude nimic pe nimeni, din contră. Cei care nu ar trebui să vorbească și să critice succesul unui film sunt exact ăia care beneficiază. Adică o parte din banii din succesul de la «Teambuilding» și alte comedii, care le plac sau nu le plac altora, se vor duce la CNC și vor primi bani să facă alții filme. Ei chiar ar trebui să tacă din gură.
( CITEȘTE ȘI: UNUL DINTRE CEI MAI PREMIAȚI REGIZORI ROMÂNI, TOMA ENACHE, INVITAT LA PODCASTUL ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE )
Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la [email protected], să ne sune la 0741 CANCAN (226.226) sau să ne scrie direct pe WhatsApp.