Cele mai cumpărate produse de Black Friday în 2018
Black Friday 2019 se apropie cu reduceri semnificative. Cele mai cumpărate produse de Black Friday 2018 au însumat încasări de miliarde de lei pe piața din România, iar anul acesta sumele ar putea fi chiar mai mari.
Ca și în 2018, și în 2019, în luna noiembrie, se organizează ceea ce promite a fi cea mai mare tranșă de reduceri la produse și servicii, atât în magazinele online, cât și în cele fizice. Potrivit statisticilor, cele mai cumpărate produse de Black Friday, în 2018 au fost cele din categoria Frumusețe și Sănătate, dar și cele IT, electronice și electrocasnice. Pe lângă acestea, s-au bucurat de succes în rândul reducerilor de Vinerea Neagră și produse fashion, auto, vacanțe, bilete de avion.
Produse cumpărate Black Friday 2018. Statistici eMag
Peste 1.000.000 de produse au fost vândute de Black Friday la eMAG, în 2018, iar valoarea comenzilor a depășit 400.000.000 de lei.
Top 5 produse cumpărate de Black Friday 2018 la eMag
- Televizoare 37.833
- Laptopuri 14.700
- Telefoane 35.977
- Electrocasnice mici: 77.410
- Frigidere 2.863
Top 5 comenzi de Black Friday la eMag
Sumele se referă la cea mai mare comandă făcută de un singur client:
1. București 129.600 lei
2. Voluntari 79.199 lei
3. Blagesti 46.929 lei
4. București 45.024 lei
5. Bogdănești 37.796 lei
Cifre record de generate de Black Friday eMAG 2018:
- 1 milion lei în 12 secunde
- 6 milioane lei în 1 minut
- 10 milioane de lei în 2 min si 5 secunde
- 100 milioane după 37 de minute
Citește și: BLACK FRIDAY 2019. CÂND ÎNCEP OFERTELE, REDUCERILE ȘI PROMOȚIILE
Produse cumpărate Black Friday 2018. Statistici generale
Ptrivit statisticilor, cele mai cumpărate produse de Black Friday 2018 au fost, la modul general, cele din IT&C. Cu toate acestea, și vânzările de produse din categoria Frumusețe & Sănătate au avut creșteri spectaculoase.Datele arată că 15% dintre comenzi au fost achitate online cu cardul, în timp ce 70% din trafic a fost generat de pe dispozitivele mobile.
Pe segmentul Electro&IT a fost înregistrată cea mai mare valoare a coșului mediu de cumpărături: 1.129 lei. Aproximativ 52% din trafic a fost generat de pe mobil, iar 14% din clienți au preferat plata cu cardul.
Și produsele Auto & Industriale – anvelope de iarnă și de vară, jante și accesorii auto, echipamente industriale- au înregistrat încasări destul de mari. Valoarea medie a coșului de cumpărături pe mediu 719 lei. Cea mai mare comandă a fost în valoare de 59.000 lei
Printre cele mai vândute produse de Black Friday 2018 se numără și cele din domeniul Fashion – haine, încălțăminte și bijuterii. Valoarea coșului mediu a fost de 275 lei. Circa 69% din vizitatori au folosit dispozitivele mobile, iar plățile online au acoperit 12% din total.
În categoria Copii & Jucării – produse de puericultura, haine de copii și multe jucării, valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 210 lei, circa 16% din plăți fiind făcute cu cardul.
Încasări semnificative s-au înregistrat și la produse de Casă și Grădină, dar și FMCG- alimente, băutură, papetărie. Nu în ultimul rând, în topuri apar și produsele și serviciile din domeniul Hobby & Sport.
Citește și: BLACK FRIDAY ROMÂNIA 2019. LISTA MAGAZINELOR PARTICIPANTE LA REDUCERILE DIN VINEREA NEAGRA
Ce este Black Friday și cum a apărut în România
Termenul de Black Friday, sau Vinerea Neagră, așa cum se traduce în limba română, este asociat unei zile de la finalul lunii noiembrie în care magazinele scot la vânzare produse cu reduceri semnificative. Acest prilej atrage, în replică, un val incredibil de cumpărători, care aproape că golesc stocurile magazinelor online și rafturile unde se găsesc produsele cele mai atractive.
Termenul de Black Friday a fost folosit pentru prima dată în Statele Unite,, pentru a descrie traficul catastrofal din ziua de vineri care urma sărbătorii de Thanksgiving Day – Ziua Recunoștinței. Și tot în Statele Unite, imediat după Ziua Recunoștinței se dă și startul la reducerile de Crăciun. Astfel, începând de acum trei decenii, termenul de Black Friday și reducerile de Crăciun fost asociate și așa le-a rămas numele până în ziua de azi. Popularitatea de care s-a bucurat acest fenomen în Statele Unite i-a determinat și pe retailerii din alte țări să preia conceptul de Vinerea Neagră. Așa s-a întâmplat și în România, unde Black Friday se ține începând din 2011. Mai exact, în toamna anului 2011, eMag a organizat pentru prima dată Vinerea Neagră în România.
Popularitatea de care s-a bucurat acest fenomen în Statele Unite i-a determinat și pe retailerii din alte țări să preia conceptul de Vinerea Neagră. Așa s-a întâmplat și în România, unde Black Friday se ține începând din 2011. Mai exact, în toamna anului 2011, eMag a organizat pentru prima dată Vinerea Neagră în România.