Un model marca Dacia pare să fi stat ascuns până acum de ochii iubitorilor de maşini de la noi. Asta deoarece, potrivit "legendei" care a circulat în jurul acestui autoturism, cea care nu a vrut ca respectiva Dacie să ajungă pe mâna populaţiei a fost Elena Ceauşescu.
Dacia D6 Estafette e un autoturism despre care cei mai mulţi români nu au auzit niciodată. Totodată, modelul este unul cât se poate de rar în întreaga lume şi „vânat” de către colecţionari. Automobilul a fost asamblat între anii 1975 şi 1978 şi au fost fabricate doar 642 de exemplare, notează Vice. Cel mai probabil Dacia D6 Estafette a fost produsă tot la Mioveni, cea mai cunoscută unitate de producţie românească.
Inspirat de modelul Renault Estafette, respectivul autoturism nu a ajuns însă să se bucure de popularitatea care i s-ar fi cuvenit, în rândul românilor. Asta deoarece a ajuns mai întâi să fie vândut exclusiv instituţiilor statului, cum ar fi Poşta Română. În anii comunismului, cea care nu a dorit ca Dacia să fie comercializată a fost Elena Ceauşescu. Prima doamnă a ţării era de părere că Dacia D6 Estafette va împinge populaţia la anarhie, dar şi la speranţa la un trai mai libertin. Mai mult decât atât, ar fi fost perfectă pentru excursii, datorită capacităţii mai mari pentru pasageri, dar a fost rapid scoasă din uz şi idea la fel de rapid „uitată”.
Atât motorul autoturismului ajuns să fie considerat o raritate, cât şi celelalte piese, dar şi tapiţeria erau comune cu cele ale modelului Dacia 1300 şi de fabricaţie românească. Tot la Mioveni, sub atenta supraveghere a celor de la Renault, au fost produse sistemul de frânare, plafonierele, geamurile şi anvelopele.