Cea mai tare campanie electorală e a unui candidat imaginar! Aurică din Vaslui „rupe” internetul! Află care e secretul afacerii!
La bustul gol, cu peşti în mâini sau pozând în şlapi lângă maşini scumpe, candidatul are sloganul “Salvăm patria cu Aurică Bâc” şi a strâns mii de adepţi.
Secretul lui este fabulos: omul nu există în realitate, ci e rezultatul unui studiu privind afacerea cu “like-uri” pe Facebook, realizat de site-ul theindustry.ro. “E un personaj fictiv, creat pentru a testa ciorănia de pe Facebook. Multe companii şi politicieni folosesc exact aceleaşi tehnici pentru a-şi umfla cifrele susţinătorilor virtuali: îi cumpără. Fac asta pentru a crea iluzia unei largi susţineri populare, într-o ţară dominată de apatie. Unealta lor sunt puştanii care au învăţat de pe site-urile străine cum se ciugulesc bani din online”, scrie autorul. El a reuşit să găsească pe unul din cei care fac bani din această afacere. Este un puşti din Bucureşti, elev la un liceu cu profil economic care nici măcar nu are cont propriu de Facebook. Candidatul este „creat” pe loc, pozele aparţinând unui rus din Siberia pasionat de pescuit, femei şi maşini şi care habar nu are că e candidat la Vaslui pentru Parlamentul României.
Cu ajutorul unui site pe care şi-a creat cont, “tatăl” lui Aurică a primit zeci de pagini la care să dea like, obţinând în schimb puncte pe care le-a folosit ca like-uri pentru pagina lui. A devenit astfel un mic expert ]n branşă, reuşind până acum să aduce câteva mii de lei din munca sa subterană care creşte faima altora, fie ei persoane sau produse. Cei de la theindustry.ro i-au contactat pe reprezentanţii Facebook, care spun că nu au nimic împotriva acestei tehnici de a aduna like-uri, dar că îi sfătuiesc pe cei care deţin un produs sau care vor să devină cunoscuţi să împărtăşească prietenilor lucruri “pe bune”.
Gina Artenie