Gările au ajuns să fie unele dintre cele mai periculoase locuri pentru călători. În multe orașe oamenii sunt nevoiți să traverseze de pe un peron pe altul peste pasarele ruginite sau improvizații cu mult mai nesigure, fapt ce face posibilă o tragedie. Dintre toate, Gara din Cernavodă pare să fie cea mai periculoasă, iar călătorii își riscă siguranța în fiecare zi.
Atunci când vorbim despre CFR, mersul cu trenul sau gările din România, nimeni nu are prea multe cuvinte de laudă. Românii s-au săturat de condițiile în care sunt nevoiți să călătorească, de întârzierile record, dar și de gările care arată deplorabil, în cele mai multe dintre orașe, și care au ajuns să reprezinte un adevărat pericol.
(CITEȘTE ȘI: AI VOIE CU ANIMALELE DE COMPANIE ÎN TREN? ANUNȚUL FĂCUT DE CFR CĂLĂTORI ÎI LĂMUREȘTE PE CEI CARE AU PISICI ȘI CÂINI)
Gara din Cernavodă este una dintre cele mai periculoase din România și asta pentru că aproape toți călătorii folosesc o improvizație nesigură pentru a traversa de pe un peron pe altul.
Mai exact, un bolțar și câteva pietre aruncate peste șina de cale ferată reprezintă „pasarela” pe care călătorii o folosesc să treacă de pe un peron pe altul. Această improvizație poate să fie fatală, iar un moment de neatenție să producă o adevărată tragedie.
În Gara din Cernavodă există o pasarelă, una singură, însă aceasta nu este utilizată prea des pentru că oamenii aleg să o ia pe scurtătură, pe drumul format din pietre, chiar dacă respectiva cale este extrem de periculoasă.
În proiectul iniţial, exact în locul unde a luat naștere „pasarela” improvizată era gândită o trecere subterană pentru că staţia este fix în curbă. Însă, din lipsă de fonduri, accesul pe peron a rămas doar în capăt, aşa că nu a trecut mult până când oamenii s-au reorientat și au „construit” propria cale de trecere. Deșii sunt conștienți de pericol, o mulțime de trecători traversează zilnic peronul printr-un loc nepermis.
„Complicat! Dacă vii de la Bucureşti, trebuie să aștepți să plece trenul. E foarte periculos, mai ales dacă eşti în vârstă ca mine; „Sunt foarte periculoase. Aici sunt mulţi care fac pe leii şi se aventurează. Ori că, Doamne fereşte, trece prin faţa trenului. Dacă s-a întâmplat să se împiedice, se duce în faţa trenului”, spun unii dintre călători, potrivit observatornews.ro.
Angajații CFR se arată la rândul lor neputincioși. Aceștia spun că au încercat să distrugă noua cale de acces, însă totul a fost în zadar, căci imediat una nouă apare.
„Păi ce să facă? Noi nu avem ce să facem, că piatra aia poate să dispară, dar dacă dispare, apare alta”, a spus un angajat CFR.