Cea mai nouă șosea din România rivalizează cu Transfăgărășan și Transalpina! Unde se află acest drum
Cea mai nouă șosea din România a fost finalizată la sfârșitul anului 2022, mai exact, în decembrie. Drumul Apusenilor este de peste 25 de km și fără îndoială rivalizează cu Transfăgărășan și Transalpina la capitolul frumusețe. Lucrările s-au încheiat după 2 ani, iar investițiile au fost făcute din fonduri europene.
Noua șosea din România se desfășoară pe o rază de 25 de km
După doi ani de la începutul lucrărilor pentru cea mai nouă șosea din România, a fost finalizat un traseu care se desfășoară pe o lungime de 25 de km. Drumul traversează una dintre cele mai impresionante zone ale Munților Apuseni și vor fi create și alte oportunități de dezvoltare atât economice, sociale cât și turistice.
Investițiile s-au făcut din fonduri europene, iar printre obiective s-au numărat 280 de accese la proprietățile de pe traseu, 7 poduri, peste 9,5 km de trotuare și multe altele.
„După doi ani de la debutul lucrărilor am reușit să finalizăm întregul proiect, care a vizat, pe lângă modernizarea structurii rutiere a celor 25 de km de drum județean și alte obiective de investiții extrem de importante: 7 poduri, inclusiv podul peste râul Crișul Repede, 280 de accese la proprietățile situate pe traseu, peste 9,5 km de trotuare, ș.a.
Importanța acestei investiții din fonduri europene este una aparte, întrucât drumul traversează una dintre cele mai atractive și spectaculoase zone ale Munților Apuseni. În plus, vor fi create, în mod evident, noi oportunități reale de dezvoltare economică, socială și turistică”, au menționat reprezentații Consiliului Județean, Cluj.
CITEȘTE ȘI:BACTERIE PERICULOASĂ ÎN DUNĂRE. MAI MULTE ORAȘE DIN ROMÂNIA, ÎN ALERTĂ SANITARĂ
Drumul ajunge până în Bihor
Traseul județean de importanță turistică pornește de la intrarea în localitatea Valea Drăganului (intersecția cu DN1) continuă până în proximitatea Barajului Drăgan-Floroiu și ajunge până la limita administrativă cu județul Bihor. Lucrările efectuate sunt de mare amploare și complexitate și au avut în vizor întreaga structură a carosabilului.
Drumul a început de la fundație și până la întinderea asfaltului în două straturi, uzură și binder. În același timp au mai fost modernizate mai mult de 800 de podețe și 7 poduri, iar cel amplasat pe râul Crișul Repede a fost reconstruit. În cadrul aceluiași proiect au mai fost construite 9,5 km de trotuare, 5 zone de parcare auto, 7 stații de autobuz și de asemenea, au fost amenajate peste 50 de intersecții pe drumurile laterale.
Costul lucrărilor pentru noua șosea au fost de 132.000.000 de lei
În scopul de a crește siguranța rutieră au fost montați 10,6 km de parapeți metalici și construiți 7,2 km de ziduri de sprijin. În plus a fost realizat întregul sistem de semnalizare și marcaj auto. Dacă vă întrebați cât au costat toate aceste lucrări de modernizare a Drumului Apusenilor, ei bine, valoarea nu a fost mai puțin de 132.000.000 de lei, conform stiridecluj.ro
This browser does not support the video element.