UPDATE. Cea mai nouă metodă de escrocherie. Zeci de țărani din Vaslui, păcăliți de o gașcă de „șmecheri” din București: „Au venit cu o masină, au spus că sunt de la Enel și mi-au cerut să le aduc o..” Reacția Enel

De: Cancan
Publicat: 17/07/2019 | 11:22

UPDATE – Ca urmare a articolului publicat pe site-ul dumneavoastra, va transmitem urmatoarele, pentru care va rugam sa citati reprezentantii Enel.

De asemenea, pe viitor, cand aveti subiecte referitoare la compania Enel, puteti folosi aceasta adresa de email pentru a va putea oferi un punct de vedere oficial.

”Compania Enel nu tolerează și nu încurajează genul de practici menționate în materialele prezentate de dumneavoastră. Furnizorii Enel cred într-o concurență deschisă și promovează corectitudinea, considerând piața liberă un instrument esențial pentru clienți. Afirmațiilereferitoare la activitatea partenerilor noștri din Vaslui vor fi tratate cu mare seriozitate. Vom investiga cazul descris de dvs și vom lua toate măsurile necesare pentru clarificarea situației și pentru a ne asigura că procesul se desfășoară fără nereguli.

Referitor la procesul de contractare, am dori să precizăm că activarea contractelor se face în baza unei documentații ce cuprinde: o copie după buletinul clientului și documentele care atestă dreptul de proprietate al respectivului client, contract de furnizare semnat de către client și cerere de schimbare a furnizorului. Procesul de activare durează cel puțin 21 de zile, timp în care toate documentele sunt verificate, furnizorul anterior și distribuitorul sunt notificați, iar schimbarea este implementată odată ce toate procedurile sunt îndeplinite.”

–––––––––––––––––––––––––––

Zeci de oameni din județul Vaslui s-au revoltat după ce au aflat că au fost victima unei înșelătorii din partea unor indivizi care s-au dat drept agenți ENEL, ca să facă rost de noi clienți. Veniți de la București, au luat în vizor bătrâni de 75-85 ani, convingându-i să semneze noi contracte. După ce și-au dat seama că au fost păcăliți, au sunat la 112, însă Poliția le-a reproșat că nu trebuia să semneze contractele.

Sunt femeie de 70 de ani si m-am trezit escrocatã de acesti banditi. Au venit cu o masinã, mi-am notat numãrul, B-139-NEO, au spus cã sunt de la luminã, de la E-ON. Au mers la contor, dupã care mi-au cerut sã le aduc o copie la buletin. Cât am stat în casã, ei au scris pe presul de la intrare, erau foarte grãbiti. Au scris ceva pe contracte, însã au acoperit cu degetele firma pentru care fãcuserã contractele, am vãzut abia dupã aceea, ENEL. Când m-am dus dupã ei si le-am strigat sã-mi anuleze, un tânãr mi-a scris în bãtaie de joc pe spatele contractului „Anulat”, dupã care au plecat în trombã din comunã”, spune o altă femeie de 70 de ani pentru vremeanoua.ro.

Reacția E-ON România, Iasi: „Avem multe reclamatii!”

Ca urmare a solicitãrii dvs., referitoare la practici incorecte de atragere a clientilor E.ON de cãtre furnizori alternativi, E.ON Energie România vã pune la dispozitie urmãtoarele informatii: În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunostintã cã au fost induse în eroare, chiar înselate, de reprezentanti ai unor companii de furnizare de electricitate si gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract.

Mai mult, am fost informati cã unii furnizori utilizeazã, evident în mod ilegal, însemne ale companiei noastre pe formulare sau chiar legitimatii. Abordarea la domiciliu a consumatorilor într-un mod total netransparent, cu solicitarea documentelor de identitate si a unei facturi mai vechi, cu o argumentatie verbalã neacoperitã de contract si necesitatea unor semnãturi ale clientului pe anumite documente, fãrã a da timp pentru a fi citite si întelese, reprezintã „reteta” ce ne-a fost semnalatã de clienti din judetele: Iasi, Suceava, Botosani, Bacãu, Neamt, Alba, Sibiu, Mures, Cluj si Hunedoara.

Orice consumator are dreptul sã îsi aleagã si sã schimbe furnizorul de energie (electricitate si/sau gaze naturale), prin alegerea unei oferte negociate din piața liberã, dar în acelasi timp are si dreptul de a nu fi supus unor practici înselãtoare, prin omiterea cu bunã stiintã a unor informatii importante sau prin oferirea unor informatii false. E.ON încurajeazã concurenta, dar nu si practicile neloiale sau înselãtoria.

Tocmai de aceea am luat o serie de mãsuri, pe de o parte pentru informarea consumatorilor, iar pe de altã parte împotriva celor care recurg la metode ilegale, încercând sã atragã noi clienti. Pentru a limita acest tip de comportament ilegal si imoral îi rugãm pe consumatori sã ne sesizeze practicile neconcurentiale ale furnizorilor de energie.

Toate sesizãrile primite de la clienti sunt redirectionate cãtre autoritãtile statului, iar persoanele care sunt într-o situatie similarã sunt consiliate pentru a fi identificatã cea mai bunã solutie.

Cum procedez în calitate de client în interactiunea cu un furnizor de energie? Citesc cu atentie conținutul tuturor documentelor puse la dispozitie; Nu semnez nimic dacã lipsesc informații (prețuri, termene de platã, valori taxã de reziliere etc.) sau existã câmpuri necompletate; Mã asigur cã am înteles condițiile contractului si cã acestea sunt în folosul meu. E.ON este furnizor de electricitate, gaze naturale si solutii energetice de 13 ani, pentru 3 milioane de români.

Consultantii si partenerii nostri de vânzãri pot fi identificati usor pe baza legitimatiilor, vestimentatiilor si a documentelor inscriptionate cu sigla E.ON, iar clientii pot verifica identitatea acestora telefonând la: 0265 200 606”, este comunicatul oficial al E-ON România, filiala regionalã Iasi.