Reacția E-ON România, Iasi: „Avem multe reclamatii!”
“Ca urmare a solicitãrii dvs., referitoare la practici incorecte de atragere a clientilor E.ON de cãtre furnizori alternativi, E.ON Energie România vã pune la dispozitie urmãtoarele informatii: În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunostintã cã au fost induse în eroare, chiar înselate, de reprezentanti ai unor companii de furnizare de electricitate si gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract.
Mai mult, am fost informati cã unii furnizori utilizeazã, evident în mod ilegal, însemne ale companiei noastre pe formulare sau chiar legitimatii. Abordarea la domiciliu a consumatorilor într-un mod total netransparent, cu solicitarea documentelor de identitate si a unei facturi mai vechi, cu o argumentatie verbalã neacoperitã de contract si necesitatea unor semnãturi ale clientului pe anumite documente, fãrã a da timp pentru a fi citite si întelese, reprezintã „reteta” ce ne-a fost semnalatã de clienti din judetele: Iasi, Suceava, Botosani, Bacãu, Neamt, Alba, Sibiu, Mures, Cluj si Hunedoara.
Orice consumator are dreptul sã îsi aleagã si sã schimbe furnizorul de energie (electricitate si/sau gaze naturale), prin alegerea unei oferte negociate din piața liberã, dar în acelasi timp are si dreptul de a nu fi supus unor practici înselãtoare, prin omiterea cu bunã stiintã a unor informatii importante sau prin oferirea unor informatii false. E.ON încurajeazã concurenta, dar nu si practicile neloiale sau înselãtoria.
Tocmai de aceea am luat o serie de mãsuri, pe de o parte pentru informarea consumatorilor, iar pe de altã parte împotriva celor care recurg la metode ilegale, încercând sã atragã noi clienti. Pentru a limita acest tip de comportament ilegal si imoral îi rugãm pe consumatori sã ne sesizeze practicile neconcurentiale ale furnizorilor de energie.
Toate sesizãrile primite de la clienti sunt redirectionate cãtre autoritãtile statului, iar persoanele care sunt într-o situatie similarã sunt consiliate pentru a fi identificatã cea mai bunã solutie.
Cum procedez în calitate de client în interactiunea cu un furnizor de energie? Citesc cu atentie conținutul tuturor documentelor puse la dispozitie; Nu semnez nimic dacã lipsesc informații (prețuri, termene de platã, valori taxã de reziliere etc.) sau existã câmpuri necompletate; Mã asigur cã am înteles condițiile contractului si cã acestea sunt în folosul meu. E.ON este furnizor de electricitate, gaze naturale si solutii energetice de 13 ani, pentru 3 milioane de români.
Consultantii si partenerii nostri de vânzãri pot fi identificati usor pe baza legitimatiilor, vestimentatiilor si a documentelor inscriptionate cu sigla E.ON, iar clientii pot verifica identitatea acestora telefonând la: 0265 200 606”, este comunicatul oficial al E-ON România, filiala regionalã Iasi.