Ce trebuie să știi când mergi să îți faci cumpărăturile din piețele din România, fie că vorbim de București, Cluj sau Oradea. Decizia poartă titlu obligatoriu pentru comercianți

Publicat: 23/05/2024 | 10:36

Sunt vești noi pentru clienții care își fac cumpărăturile din piețele din România, fie că vorbim de București, Cluj sau Oradea. Comercianții trebuie să respecte noile condiții impuse de ANPC – Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Vânzătorii de lactate și ouă, legume și fructe trebuie să îndeplinească acest criteriu, pentru a nu intra în vizorul autorităților. Iată informațiile mai jos, în articol.

ANPC – Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor vine cu noi informații pentru comercianții care oferă către vânzare produse precum: legume, fructe, lactate și ouă. Comercianții din piețele din România, indiferent de locul în care se oferă marfa la vânzare, trebuie să îndeplinească o nouă condiție impusă de autorități.

În acest sens, Autoritatea Națională a propus ca fiecare comerciant să afișeze, în dreptul produselor pe care le oferă către vânzare clienților, țara de origine a produsului, dar și calitatea lui. ANPC propune, de altfel, ca vânzătorii să expună cât mai clar numele producătorului pe etichetele produselor. În acest mod, consumatorul se va putea informa mai bine asupra produsului pe care îl cumpără și îl consumă. Aceste condiții sunt prevăzute într-un ordin, care se află în dezbatere până în data de 25 mai 2024.

Vezi și NU MAI AI NEVOIE DE BANI LA CUMPĂRĂTURI! A APĂRUT MAGAZINUL DIN ROMÂNIA CARE A REVOLUȚIONAT IDEEA DE SHOPPING

ANPC: Comercianții din piețele din România trebuie să respecte noi condiții

Totodată, de pe piețele românești trebuie să fie eliminate etichetele care nu conțin informații clare pentru consumator. Este esențial ca fiecare persoană care achiziționează un produs să cunoască detaliile despre el. Desigur, în condițiile în care descrierea afișată pentru un produs nu corespunde cu realitatea, atunci comerciantul va fi sancționat potrivit legii. Ordinul se află în transparență decizională și după publicarea în Monitorul Oficial, va intra în vigoare după treizeci de zile.

„Având în vedere rezultatele acțiunilor de control pe tematica de legume-fructe, am considerat că este necesară o informare cât mai clară a consumatorilor pe etichetele produselor care se comercializează în piețe, astfel încât abrevierile țărilor de origine, calitatea/calibrul produsului și numele producătorului să fie clare și ușor de identificat de către consumatori, fără a crea confuzie sau a furniza acestora informații contradictorii despre produs”, a precizat Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC, conform informațiilor afișate pe site-ul oficial al instituției.

Vezi și MEGA IMAGE DĂ O NOUĂ LOVITURĂ, DUPĂ CE A CUMPĂRAT MAGAZINELE PROFI: „CEA MAI BUNĂ EXPERIENŢĂ DE CUMPĂRARE”

Iată o parte din informațiile afișate pe site-ul oficial ANPC, referitor la noile condiții pe care comercianții trebuie să le respecte.

„ – produsele ce se comercializează trebuie să aibă înscrise pe ambalaj (produse preambalate) sau pe eticheta de preţ, precum şi în orice material informativ, după denumirea fiecărui/fiecărei produs alimentar/băuturi (produse comercializate în vrac), componentele cu efecte alergene;

– legumele și fructele ce se comercializează în interiorul piețelor trebuie să aibă afișată pe eticheta de produs, următoarele informații: denumire produs și categoria de calitate; specie sau soi, după caz; ţara de origine; denumire producător / ambalator / expeditor; calibrul, dacă este cazul;

– produsele trebuie să se comercializeze în cadrul datei durabilităţii minimale, conform informaţiilor înscrise pe ambalaj/etichetă şi/sau conform informaţiilor transmise de furnizor sau producător, după caz

– preţul produselor trebuie să fie afişat vizibil şi înscris într-o formă clară, în conformitate cu prevederile legale aplicabile

– denumirea produselor ce se comercializează trebuie să fie afişată în limba română, fără a exclude prezentarea acesteia în alte limbi”.

Sursă foto: colaj Pixabay