Ce trebuie sa gasesti in hotel, in functie de stelle cu care se lauda
Specialistii de la www.blog.turism-360.ro au publicat esan-tionul HOTREC (Hotels, Restaurants & Caf?s in Eu-rope), o organizatie in care sunt inscrise peste 24 de tari. Aceasta a realizat un sistem unic de clasificare a hotelurilor pentru Uniunea Euro-peana, sistem care a fost aprobat in septembrie 2009 si a intrat in vigoare in 2010. Din pacate, Romania nu corespunde standardelor HORTEC, din motive lesne de inteles. 1 stea – rangul „turist” 100% din camere au grup sanitar propriu Curatenie zilnica Televizor in ca-mera Mobilier Factura pentru servicii 2 stele – rangul „standard” (in plus fata de hotelurile de o stea) Mic dejun inclus in pretul cazarii Lampa de citit langa pat Gel de dus Prosoape si lenjerie in ca-mera Se poate face plata prin carti de credit 3 stele – rangul „confort” (in plus fata de hotelurile de 2 stele) Receptie deschisa cel putin 14 ore/zi Staff bilingv Serviciu de bagaje Bautura oferita in came-ra Telefon in ca-mera Acces internet Uscator de par Loc de depozitare a bagajului Curatatorie Sistem de inregistrare a plangerilor 4 stele – rangul „firstclass” (in plus fata de hotelurile de 3 stele) Receptie deschisa cel putin 18 ore/zi Lobby cu bar Mic dejun si room service Mini bar Fotoliu/canapea in came-ra Halat de baie si papuci la cerere Produse cosmetice in camera Restaurant 5 stele – rangul „de luxe” (in plus fata de hotelurile de 4 stele) Receptie deschisa 24 de ore/zi Staff care vorbeste cel putin doua limbi de circulatie internati-o-na-la Portar si parcare cu valet Sala de receptie Primire pentru fiecare oaspete, cu flori si un cadou in camera Minibar, room service non-stop Presa de haine Serviciu de cu-ratare a pantofilor